در جلسه مناظره خبرگزاری آسوشيتدپرس در داووس

ظریف: تحریم علیه ایران اقدامی سازنده نیست/ مجلس ایران تحریم جدید کنگره را تلافی خواهد کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه‎ای ددر داووس سوئیس گفت در صورت وضع تحریم های جدید بر ضد ایران در کنگره ، مجلس ایران نیز دست به اقدام متقابل خواهد زد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه اینترنتی نیوز تریبیون در گزارشی از داووس سوئیس نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز جمعه گفت رأی کنگره آمریکا به تحریم های بیشتر علیه ایران باعث از بین رفتن احتمال دستیابی به توافق هسته ای با غرب خواهد شد.

محمد جواد ظریف که در جلسه مناظره خبرگزاری آسوشیتدپرس در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس صحبت می کرد هشدار داد در صورتی که نمایندگان کنگره آمریکا تحریم های جدید را تصویب کنند، پارلمان ایران تلافی خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ی ایران گفت: طرح تصویب تحریم ها در کنگره آمریکا باعث از بین رفتن طرح اقدام خواهد شد که ما سال گذشته در ژنو سوئیس تصویب کرده بودیم. اکنون رئیس جمهور آمریکا این اختیار را دارد که وتو کند اما پارلمان ما نیز اقدام متقابل خود را خواهد داشت.

وزیر امور خارجه ایران افزود: پارلمان ایران با تصویب طرحی برای افزایش میزان غنی سازی اورانیوم ، از این اقدام تلافی خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت به اعتقاد وی توافق جامع بر سر برنامه ی هسته ای مورد مناقشه ی کشورش تقریبا در دسترس قرار دارد.

وی گفت: ما با دستیابی به توافق هیچ چیز را از دست نخواهیم داد و من معتقدم که ما می توانیم به زودی به توافق دست یابیم. به نظر من احتمال بسیار خوبی برای دستیابی به توافق وجود دارد و ما نباید این فرصت را هدر بدهیم.

این گزارش می افزاید درحالیکه محمد جواد ظریف و جان کری همتای آمریکایی اش در داووس سوئیس دیدار کردند ، تیم های مذاکره کننده دو طرف، روزهای جمعه و شنبه در زوریخ دیدار دارند تا درباره ی توافقنامه بحث و گفتگو کنند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین ادعاهای اورو سلا فاندر لین وزیر دفاع آلمان  را مبنی بر اینکه تحریم ها عامل کلیدی در وادار کردن ایران به پای میز مذاکره بودند، رد کرد.

محمد جواد ظریف گفت: علت حضور دولت ما در پای میز مذاکره این است که ما می خواهیم تعاملات خود با بقیه دنیا را تغییر دهیم. تحریم ها باعث نشدند که دولت ما پای میز مذاکره بیاید.

وزیر خارجه ایران در مورد بحران های غرب آسیا گفت :" معضل منطقه ، مشکل بین شیعه و سنی نیست ، بلکه مشکل با افراط گرایی است."‎

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار