نکات و هشدار های بسیار مهم در مورد کنسرو ها

به طور یقین ماهی یک غذای کاملی بوده که انواع آن چون قزل آلا و ماهی تن مملو از امگا3 ،پروتئین، ویتامین و مواد معدنی هستند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، اما یک مشکل اساسی این است که درِ قوطی ماهی تن کنسرو شده، ممکن است با میزان جیوه خطرناک سوراخ شده باشد.
 
یک کارخانه ماهی تن به نام Safe Catch انواع مختلفی از درب های قوطی کنسرو قابل اطمینان را در اواخر ماه ژانویه روانه بازار کرد. در واقع این اولین نوعی است که قبل از مصرف این درب های قوطی با سطوح مختلف جیوه مورد آزمایش قرار گرفته است.

مدیر عامل این شرکت می گوید: این اولین تست جیوه با سرعت بالا می باشد که به صورت یکپارچه برای تامین زنجیره غذاهای دریایی با انواع ماهی ها صورت گرفته است.

در حال حاضر، تولیدکننده های دیگر به ندرت ماهی تن خود را مورد تست جیوه قرار می دهند. برخی از شرکت ها نیز مانند Wild Planet با محدود کردن محتوی جیوه در محصولاتشان این تست را به روش های دیگر انجام می دهند. آنها فقط از ماهی های جوان تر و سبک (9 تا 25 پوند) استفاده می کنند، که به طور طبیعی تراکم آنها از جیوه کمتر است. تست های مخصوص شرکت  به تجهیزاتی بستگی دارد که بافت کوچک نمونه ای (دو برابر سایز دانه برنج) را از ماهی (تخلیه شده از کشتی) می گیرد. پس از آن نمونه گرفته شده را در یک دستگاه کمتراز یک دقیقه آنالیز می کند. این امر تعیین کننده درآمد تولیدکنندگان خواهد بود.

ویتنبرگ می گوید: استاندارد جیوه ما 70% زیر حد جیوه   FDA به آلباکور و 90% زیر حد آن به اسکیپ جک تعلق دارد. به دلیل حد پایین جیوه (کمتر از 0.1 قسمت هر میلیون در یک قوطی) اسکیپ جک ماهی تن شرکت Safe Catch ، تنها در بازار عرضه می گردد. در گزارشی از مصرف کنندگان (جیوه کمتر) استانداردی پاک برای کودکان و افراد باردار است.

انتهای پیام/
برچسب ها: باردار ، تغذیه ، غذا ، میوه ، تن ، جیوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.