رئیس سازمان ملی بهره‌وری:

نظام سلامت، پیشرو در بهره‌وری است

پیشوایی گفت: افزایش نرخ امید به زندگی و کاهش مرگ‌ومیر کودکان و مادران باردار طی ۲۰ سال اخیر، نشان از بالارفتن نرخ بهره‌وری در حوزه سلامت دارد.

میرسامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در همایش سراسری بهره‌وری در نظام سلامت که به‌عنوان پیش رویداد همایش ملی بهره‌وری ۱۴۰۳ برگزار شد، با بیان اینکه توجه به بهره‌وری در اسلام نیز مورد تأکید قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: اگر الگو‌های اسلامی در این زمینه موردتوجه قرار نگیرد، جامعه از مفاهیم عالی تهی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: اساساً رشد دو مسیر بیشتر ندارد؛ افزایش منابع مانند افزایش پرسنل پزشکی و واردات تجهیزات بیشتر یا استفاده بهینه از منابع موجود.

پیشوائی بابیان اینکه در حوزه نظام سلامت کشور افتخارات زیادی داریم، گفت: افزایش نرخ امید به زندگی و کاهش مرگ‌ومیر کودکان و مادران باردار طی ۲۰ سال اخیر، نشان از بالارفتن نرخ بهره‌وری در این حوزه دارد.

وی در ادامه گفت: ادغام بحث آموزش و خدمات، یک گام مثبت در نظام سلامت است که علاوه بر ترویج دانش، نقش مهمی در آموزش دارد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران بابیان اینکه نظام سلامت در مقایسه با سایر بخش‌ها به‌لحاظ بهره‌وری پیشروست، تأکید کرد: در سال‌های آینده شاهد شکل‌گیری یک معضل جدی در نظام سلامت سالمندان خواهیم بود و این بحران در کشور‌های دیگر نیز تجربه شده است.

منبع: وزارت بهداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.