معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

گروه‌های پرخطر زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا را از دست ندهند

نبوی گفت: گروه‌های پرخطر برای در امان ماندن از عوارض ابتلا به آنفلوآنزا تقریباً دو هفته وقت دارند که این واکسن را تزریق کنند.

دکتر محمود نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با سرد شدن هوا و افزایش تجمع افراد در مکان‌های بسته، فعالیت ویروس‌های تنفسی و سرماخوردگی افزایش می‌یابد که موج شیوع بیماری‌های تنفسی به خصوص آنفلوآنزا از اواخر آبان شروع می‌شود و تا اواخر فروردین ماه ادامه خواهد داشت. 
 
وی با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن تا اواخر آبان ماه است، افزود: افراد در معرض خطر مثل افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، دچار نارسایی ارگان‌ها مثل کلیه، قلب و کبد هستند یا تحت شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند و سالمندان و زنان باردار حتماً باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند که تقریباً دو هفته دیگر که تا آغاز شروع اپیدمی آنفلوآنزا زمان باقی است و فرصت تزریق این واکسن را دارند. البته باید توجه داشت اگر افراد در معرض خطر در این دو هفته موفق به تزریق واکسن آنفلوآنزا نشدند، حتماً در اولین فرصت اقدام به تزریق کنند تا از عوارضی که در صورت مبتلا شدن دامن‌گیر آن‌ها خواهد شد، در امان بمانند. 
 
نبوی خاطرنشان کرد: بهترین راه پیشگیری کلیه افراد به خصوص افراد در معرض خطر شست و شوی مداوم دست‌ها و در تماس نبودن با افراد مبتلا به آنفلوآنزا است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار