با برگزاری تظاهرات؛

فعالان انگليسی از دولت خواستند درباره صدور حکم اعدام برای شیخ نمر اقدام کند

روز گذشته فعالان انگلیسی با برپایی تظاهرات بر لزوم آزادی شیخ" نِمِر النمر" روحانی برجسته شیعه عربستانی تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، فعالان انگلیسی با برپایی تظاهرات ضمن محکومیت اقدام حکومت آل سعود در نقض آزادی بیان و سرکوب آزادی های دینی، بر لزوم آزادی شیخ نِمِر النمر تاکید کردند.

 روز گذشته مردم انگلیس در شهر لندن پایتخت این کشور تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات به عملکرد حکومت آل سعود اعتراض داشتند. آن‌ها از دولت "دیوید کامرون " نخست وزیر انگلیس خواستند درباره صدور حکم اعدام برای روحانی برجسته شیعی در عربستان سعودی اقدام کند.

 شیخ نمر النمر در یکی از دادگاههای سعودی به اعدام محکوم شده است. شرکت کنندگان در این تظاهرات در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس تجمع کردند. شیخ النمر در ماه اکتبر به اعدام از طریق به چهارمیخ کشیده شدن محکوم شده است. وی به اتهام سخنرانی های ضد رژیم به چنین مجازاتی محکوم شده است. شیخ النمر در بیست و دوم ژوئیه بازداشت شد. 

فعالان انگلیسی در تظاهرات دیشب لندن اعلام کردند باید شیخ نمر النمر آزاد شود و این کار در راستای عدالت خواهد بود زیرا او کاری انجام نداده و فقط فعالی مسالمت جو است. 

در حالی فعالان انگلیسی خواهان اقدام دولت کشورشان برای مشخص شدن وضع شیخ النمر هستند که دولت انگلیس هیچ واکنش رسمی به این رویه جاری در عربستان سعودی نشان نداده است. فقط وزارت امور خارجه انگلیس بیانیه ای منتشر کرده و گفته است از صدور چنین حکمی مطلع است. فعالان انگلیسی در تظاهرات خود می گویند دولت انگلیس باید فشارهای بیشتری بر یکی از بزرگترین متحدان لندن در منطقه خاور میانه اعمال کند پیش از آنکه کارها به نقطه ای بدون بازگشت برسد. شرکت کنندگان در تظاهرات دیشب لندن تاکید داشتند به تظاهرات خود تا زمان آزادی شیخ النمر ادامه خواهند داد. 

آنها خطاب به سعودی ها می گفتند همانند داعشی‌ها عمل نکنند و شیخ النمر را گردن نزنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار