معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

پیام‌های دینی باید در قالب و شکل درست منتقل شود

هاشمی گفت: پیام‌های دینی باید در قالب و شکل درست و نهادهای زیبا به مخاطبان منتقل شود. چرا که مخاطبان ما افراد هوشمند جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات فناوری با حضور در اختتامیه سومین جشنواره پژوهش‌های حوزه‌ی غدیر که در سالن شهید مفتح دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد طی سخنانی گفت: برگزاری سومین جشنواره پژوهش‌های حوزه‌ی غدیر نشان از تداوم ارزشمند در ارزش‌های دینی است و پیام غدیر نماد جامع‌سازی ناب شیعه است و اگر ما پیام را به شکل شایسته ادا کنیم در دانشگا‌ه‌های ما گوش شنوا برای شنیدن چنین پیام‌هایی وجود دارد. البته پیام باید در قالب و شکل درست ادا شود. 
 
وی افزود: برخی از پیام‌های دینی ما با اشکال نادرست منتقل می‌شود و این باید مورد بررسی قرار گیرد. 
 
هاشمی تصریح کرد: مطالب مهم باید با شکل درست و نهادهای زیبا به مخاطبان منتقل شود چرا که مخاطبان ما در دانشگاه‌ها اساتید و دانشجویان هوشمند هستند و پیام‌های فرهنگی باید به شکل درست منتقل شود. 
 
وی خاطر نشان کرد: این جشنواره تاکنون بر حوزه‌ی پژوهشی تمرکز داشته و باید در حوزه‌های فرهنگی با مشارکت و حضور پیشگامی اساتید صورت گیرد. 
 
ولایت بزرگ‌ترین نعمت است و انسان بدون ولایت با دارا بودن همه چیز فایده‌ای ندارد 
 
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا امام رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران گفت: پیامبر (ص) مسئله‌ی ولایت را تنها به روزهای آخر عمر خود اختصاص نداد. بلکه از همان روزهای ابتدایی وظیفه داشت که رسالت خود را به مردم معرفی کند. 
 
وی افزود: خداوند به ما بصیرت داد که ما حق را تشخیص دهیم و از حق حمایت کنیم و بزرگ‌ترین نعمت، نعمت ولایت است و اگر انسان همه چیز داشته باشد اما ولایت نداشته باشد، فایده‌ای ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار