معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم:

فرهنگ جوهره اصلی جامعه است/مدعیان ارزش‌ها نباید به ضد فرهنگ تبديل شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: تغییر فرهنگی موجب تقویت و تضعیف جامعه خواهد شد و موتور متحرک جامعه است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در اجلاس معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور در محل سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی گفت: در سال جاری با شعار اقتصاد فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی شروع شده است به همین جهت همکاری‌های مضاعفی نسبت به اقتضاعات فرهنگی، مسئولیت خطیری را به خانواده بزرگ فرهنگی دانشگاه به عنوان یک حکم وکیل گذاشته است. 

وی افزود: با توجه به جایگاه دانشگاه و اینکه دانشگاه مهم‌ترین نهاد آموزشی کشور است، باید فعالیت‌های فرهنگی برای پیشرفت جامعه و رفع مشکلات در زمینه رویه زندگی و باور‌ها ارزشگذاری شود و در حوزه فرهنگ باید بخش‌ها را به درستی بشناسیم چرا که در حد خودش انعطاف دارد. 

هاشمی افزود: تغییرات فرهنگی آرام و دیر پاست که به دو صورت منفی و مثبت می‌تواند موجب تقویت و تضعیف دینی، ملی، حقوقی و مالی شود. 

وی با بیان اینکه فرهنگ جوهره اصلی جامعه است گفت: تغییر فرهنگی موجب تقویت و تضعیف جامعه خواهد شد و موتور متحرک جامعه است.

هاشمی در خصوص توسعه و پیشرفت فرهنگی افزود: فرهنگ زمینه شکل گیری شخصیت‌های ماست که از طریق آن باید ضعف ها را کم کنیم. 

فرهنگ موتور توسعه کشور است

هاشمی در ادامه افزود: از آنجایی که فرهنگ موتور توسعه کشور است نباید به آن گذرا و حاشیه‌ای نگریست و جا دارد به فرهنگ جهادی نیز توجه کنیم چرا كه فرهنگ جهادی به معنای حنجار‌ها، باور‌ها و ارزشهاست که باید به درستی و به معنای دقیق کلمه ارزشیابی شود. 

مدعیان ارزش‌ها نباید به ضد فرهنگ تبديل شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی افزود: مدعیان ارزش‌ها خواسته و ناخواسته نباید به ضد فرهنگ منجر شود و ما به عنوان دانشگاهیان باید بشناسیم و بشناسانیم. 

وی همچنین افزود: تربیت اهل علم، تربیت کار‌شناس است که در فرهنگ جامعه نقش اساسی دارد و اینجا جا دارد از فرهنگ تعریف درستی شود. 

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ زمینه توسعه اقتصادی است و باید در این زمینه پیشگام تحول فرهنگی شویم و رو به سوی دانشگاه‌ها بیاوریم به دلیل اینکه دانشگاه‌ها به افراد یاد می‌دهند که چگونه پیش بروند تا آرمان‌های رهبر در این زمینه تحقق پیدا کند. 

وی همچنین افزود: فرهنگ، نماد پیشرفت فرهنگی و ارزش‌ها نیست و کسانی که ضد ارزش‌ها را تامین می‌کنند نباید نگرششان را به عنوان نگرش اصلی تعیین کنند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار