معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

نگاه به مسئله حجاب باید فرهنگی باشد/ نگاه حراستی به ضرر این امر است

هاشمی گفت: باید به مسئله حجاب نگاه فرهنگی شود و نگاه حراستی به ضرر این امر مهم دینی است.

سید ضیاء‌هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با بحث حجاب و عفاف در دانشگاه ها باید بگویم که حجاب یک آموزه دینی و یک هنجار اجتماعی است، ترویج حجاب مستلزم یک نگاه جامع است و ما نباید این موضوع را به یک بحث کلیشه‌ای تبدیل کنیم.

وی افزود: حجاب یک موضوعی است که مورد پذیرش و باور اکثر جامعه و اکثر دانشگاهیان است بنابراین ما توقع داریم از همه شهروندان و همه دانشگاهیان که به این آموزه دینی اهتمام و توجه داشته باشد.

هاشمی به برنامه و فعالیتهای مربوط به حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌ها و فعالیت های معطوف به حجاب بایستی جامع و فراگیر باشد، چنانچه برخورد یک سویه و ساعتی با حجاب به نظر ما به ضرر ترویج حجاب است، چنانچه کسانی که از ما انتظار برخورد حراستی با این مسئله را دارند، باید بگویم که نگاه علمی به این موضوع ندارند و تاکنون هم تجربه نشان داده که این نوع برخورد ها به ضرر این امر مهم دینی است.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که این مسئله را به عنوان یک مسئله فرهنگی باید نگاه کرد چنانچه در این راستا کارگروهی برای این بخش تشکیل شده است.

هاشمی در ادامه گفت: ما معتقدیم که جامعه باید به این سمت حرکت کند که حجاب تبدیل به یک مطالبه عمومی شود و همگان در جامعه اسلامی به این امر توجه داشته باشند و آموزه دینی را باید از طریق تاکید بر ترویج نگرش و رویکرد ایجاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار