معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

سیاست زدگی در مسیر فرهنگی سم است/ کار فرهنگی به معنای تبلیغ نیست

دکتر سید ضیاء هاشمی گفت: سیاست زدگی در مسیر فرهنگ سم است و ما نباید به اخبار سیاسی بیشتر توجه کنیم و تحقیقات نهاد رهبری نشان می‌دهد که ۶۰ درصد دانشجویان از نرم افزارهای وی چت و وایبر استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در اجلاس معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور که با شعار دانشگاه، اخلاق، عقلانیت و نشاط برگزار شد، گفت: معاونین فرهنگی باید به معنای واقعی فرهنگ توجه داشته باشند و بدانند که کار فرهنگی به معنای تبلیغی نیست. 

وی گفت: دانشگاه یک نهاد علمی است که هم تغییر آفرین است و هم اولین کانونی است که مورد تغییر قرار می‌گیرد و معاونین فرهنگی به عنوان مسئولین فرهنگی باید این تغییرات را رصد کنند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: یکی از دغدغه‌های ما تقویت روحیه دینی و ملی است ما در یک جامعه دینی زندگی می‌کنیم  و اگر دانشجوی فارغ‌التحصیل ما از نظر اعتقادات ملی و دینی ضعیف باشد اشکال از ماست، روش‌های آموزشی، جلب مشارکت، اردوهای راهیان‌نور و ایران گردی به این امر کمک می‌کند. 

وی تصریح کرد: سیاست زدگی در مسیر فرهنگی سمی مهلک است و ما نباید به اخبار سیاسی بیشتر از اخبار فرهنگی توجه کنیم و فرهنگ نباید تحت‌الشعاع سیاست و اقتصاد باشد. 

وی گفت: نباید به فضای مجازی به عنوان یک تهدید نگاه کنیم بلکه باید آن را یک فرصت بدانیم که می‌توانیم حرف‌هایمان را به جهانیان بزنیم، کاربران اصلی این فضای مجازی دانشجویان و اساتید هستند پس باید برنامه‌های مبتکرانه برای آن‌ها داشته باشیم و عدم حضور ما در این عرصه به معنای باز کردن راه برای دیگران است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار