به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

تک جمله‌های ناب از شهید آوینی در گوشی خود داشته باشید + دانلود

نرم افزاری چند رسانه‌ای تک جمله‌های شهید آوینی شامل تصاویر دفاع مقدس و صداهای گزیده شهید آوینی می‌باشد که در راستای گسترش فرهنگ ناب اسلامی و مکتب سرخ شهادت تولید شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ سید مرتضی آوینی در شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطهٔ خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند. او از کودکی با هنر انس داشت. شعر می‌سرود، داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد.



آوینی در سال ۱۳۴۴ به عنوان دانشجوی معماری وارد دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. آوینی بعدها با اندیشه‎های امام روح‌الله خمینی آشنا شد و در سالیان بعد به یک انقلابی بدل شد و مسیر زندگی خود را تغییر داد. از اولین کارهای او در گروه جهاد می‌توان به مجموعهٔ شش‌روز در ترکمن صحرا، سیل خوزستان و مجموعهٔ مستند خان‌گزیده‌ها اشاره کرد.



عملیات والفجر هشت که شروع شد، گروه دیگر منسجم و منظم شده بود. همین شد که مجموعهٔ تلویزیونی روایت فتح در همان حال و هوا شکل گرفت و تا آخر جنگ هم ادامه پیدا کرد. آوینی می‌گوید «انگیزش درونی هنرمندانی که در واحد تلویزیونی جهاد سازندگی جمع آمده بودند، آن‌ها را به جبهه‌های دفاع مقدس می‌کشاند، نه وظایف و تعهدات اداری. روح کارمندی نمی‌توانست در این عرصه منشأ فعل و اثر باشد. گروه‌های فیلم‌برداری ما با همان انگیزه‌هایی که رزم‌آوران را به جبهه کشانده بود کار می‌کردند... این‌جا عرصه‌ای نبود که فقط پای تکنیک و یا هنر درمیان باشد.»



با پایان جنگ و در فاصلهٔ سال‌های پایان جنگ و تأسیس مؤسسهٔ روایت فتح، آوینی نوعی فعالیت هنری- مطبوعاتی را تجربه کرد. او در این دوره به سینما، هنر، فرهنگ واحد جهانی و مواجههٔ آن با مسائل مختلف فکر می‌کرد. حاصل همهٔ آن فکر کردن‌ها، تحقیق‌ها و مباحثات، نوشته‌هایی است که از او به جا مانده. تأملاتی در ماهیت سینما که در فصل‌نامهٔ فارابی به چاپ رسید و بعد مقالاتی با عناوین جذابیت در سینما، آینهٔ جادو، قاب تصویر، زبان سینما و... که از فروردین سال ۱۳۶۸ در ماهنامهٔ سوره منتشر می‌شد. مجموعهٔ این مقالات در کتاب آینهٔ جادو که جلد اول از مجموعهٔ مقالات و نقدهای سینمایی اوست جمع‌آوری شد.



آوینی روز بیستم فروردین ۱۳۷۲ در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان، بر اثر اصابت ترکش مین باقی مانده از جنگ ایران و عراق کشته شد. در همین راستا نرم افزاری چند رسانه‌ای از تک جمله‌های شهید آوینی تولید شده است. این نرم افزار شامل تصاویر دفاع مقدس و صداهای گزیده شهید آوینی می‌باشد که در راستای گسترش فرهنگ ناب اسلامی و مکتب سرخ شهادت توسط گروه نرم افزاری اندیران تولید شده است. امید است این تلاش کوچک جرقه‌ای برای یادآوری مسائلی باشد که آن شهید بزرگوار در دوران حیات خود تلاش می‌کرده است تا آنها را برای نسلهای متمادی حفظ کند.



 • دانلود و مشخصات فایل


 • حجم: 12.01 مگابایت
 • نسخه: 1.0
 • اجرا در: اندروید 2.3 و بالاتر
 • رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
 • امتیاز:


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۴:۳۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۳
سلام خداقوت عالیه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
عالی بود
Germany
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۳
خیلی عالی بود.
آخرین اخبار