از هر 90 نفر یک نفر به اسکیزوفرنی مبتلا می‌شود

به طور متوسط از هر 80 یا 90 نفر جمعیت، یک نفر در طول زندگی خود به اسکیزوفرنی مبتلا می‌شوند که بسیاری از افراد مبتلا در مراحل ابتدایی از بیماری خود بی اطلاع هستند.

محسن عابدینی نیا روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اسکیزوفرنی که نوعی بیماری مغزی مزمن، جدی و ناتوان کننده است در سالهای اخیر نسبتا شایع شده است و اختلالات و مشکلات زیادی را در جوامع مختلف به وجود آورده است.

وی تاکید کرد:‌ به طور متوسط از هر 80 یا 90 نفر جمعیت یک نفر در طول زندگی خود به اسکیزوفرنی مبتلا می‌شود که بسیاری از افراد مبتلا در مراحل ابتدایی از بیماری خود بی اطلاع هستند.

عابدینی نیا با بیان اینکه اسکیزوفرنی به یک میزان بر مردان و زنان اثر می‌گذارد یاد آور شد، این بیماری می تواند موجب ناتوانی و از کار افتادگی فرد شده و حتی فرد مبتلا اقدام به خودکشی می‌کند.
 
وی خاطر نشان کرد:‌ ایجاد تغییرات پریشان کننده و حتی تکان دهنده در رفتار بیمار، شروع ناگهانی علائم دیوانگی و جنون، انزوا و گوشه نشینی، کناره گیری از اجتماع، رفتار و حرکات غیر عادی و خیال و توهمات غیر معمول از مهمترین علائم و نشانه‌های اسکیزوفرنی است که به تدریج بر فرد مبتلا عارض شده و با گذشت زمان این علائم تشدید می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار