بخش‌های روانی "بیمارستان‌های دولتی" مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرند

بیمارستان‌های دولتی در زمینه اختصاص بودجه درمانی مورد کم‌لطفی قرار گرفته و آخرین اختصاص بودجه در این بیمارستان‌ها مربوط به بخش اعصاب و روان است.

سید سعید صدر روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، با انتقاد از اینکه اداره بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس درآمدزایی آنها صورت می‌گیرد،‌ افزود: بیمارستان‌های دولتی در زمینه اختصاص بودجه مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرند و باید بر اساس درآمدزایی که دارند به ارائه خدمات پردازند.

وی در زمینه کمبود امکانات در بخش اعصاب و روان بیمارستان‌ها یادآور شد: بخش اعصاب و روان بیمارستان‌ها، آخرین بخشی است که به آن بودجه اختصاص می‌دهند و این در حالی است که به دلیل نبود هزینه جراحی برای این بیماری‌ها و نیاز به بستری شدن طولانی مدت برای این بیماران با مشکل درآمدزایی مواجه هستند.

صدر، نبود پوشش بیمه‌ها برای بیماری افسردگی را از دیگر مشکلات  این بیماران دانست و خاطرنشان کرد: بیماری افسردگی تنها از طریق بیمه‌های تکمیلی تحت پوشش قرار می‌گیرند و بیمه‌های دولتی این بیماران را حمایت نمی‌کنند و این در حالی است که بیماران مبتلا به افسردگی یا اسکیزوفرنی برای درمان نیاز به پوشش بیمه‌های دولتی دارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: روان ، بیمارستان ، بودجه ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار