اسکیزوفرنی شبکه الجزیره در زمینه خدمت به اسرائیل و آمریکا

روابط میان قطر و اسرائیل، از خطرناک ترین روابط قرن بیستم به شمار می رود و بسیاری از عرب ها، قطر و مشخصا، شبکه ی الجزیره را به ایفای نقشی محوری در خدمت اهداف اسرائیل و آمریکا در جهت آسیب رساندن به امنیت ملی عرب، متهم می کنند

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ با راه‌اندازی دفتر تجاری اسرائیل در دوحه، قطر، اولین دولت از دولت‌های حاشیه خلیج فارس است که از روابط سیاسی و تجاری خود با اسرائیل پرده برداشته است؛ این روابط، با سفر نخست وزیر اسراییل، شیمون پرز، در سال 1996، تقویت شد و او مورد استقبال شبکه ی الجزیره و قرضاوی، واعظ رسمی امیر قطر قرار گرفت.

روابط تجاری میان قطر و اسرائیل، با امضاء توافقنامه گاز و فروش آن به اسرائیل و ایجاد بورس گاز قطر در اسرائیل، گسترش یافت؛ بر این اساس، قطر اولین کشور عربی است که حلقه تحریم های عربی علیه اسرائیل را شکست که البته این روابط پنهانی نبوده و حتی قطر، بر تحکیم روابط به گونه ای که بیشتر به نفع اسرائیل باشد تا به نفع خود، سعی دارد.

با وجود این تناقض عجیب، قطر توانست با سازمان هایی در فلسطین ارتباط برقرار کند و دوحه به مرکز مهمی برای اخوان المسلمین و همچنین گروه های تروریستی و افراطی تبدیل شد.

نویسنده اسرائیلی کتاب "قطر و اسرائیل-پرونده روابط پنهان" و سفیر تام الاختیار اسرائیل در پاریس ، سامی ریفیل که دبیرکلی وزارت خارجه و مدیرت دفتر حافظ منافع اسرائیل و قطر در دوحه را نیز به عهده داشته است، می گوید: اگر دولت قطر، خود مشکلات را برطرف نمی کرد و امکان دست یابی به تسهیلات بسیار از جانب مسوولین بلندپایه قطر و شرکت های بزرگ را فراهم نمی ساخت، ایجاد روابط منظم میان قطر و اسرائیل، بسیار سخت بود.

وی همچنین با اشاره به نقشی که این دولت در دعوت بسیاری از کشورهای عربی برای ایجاد روابط آنها با اسرائیل تحت عناوین تجاری آشکار و پنهان بازی می کند، می گوید: دلیل اصلی جایگاه بالای قطر، به نقشی که این دولت به عنوان پل معلق میان خود و اسرائیل ایفا می کند، بازمی گردد؛ بنابراین قطر نقش سرپرستی را به عهده دارد که راه تعامل سیاسی و تجاری با دولت اسرائیل و از بین بردن تبعات اتهام به رسمیت شناختن اسرائیل را هموار می کند.

زمانی که قطر شش ملیون دلار برای ساخت مجتمع ورزشی در منطقه "سخنین" اسرائیل و ایجاد تعدادی شهرک نشین دیگر و نیز بهبود خطوط هوایی، به اسرائیل اهدا کرد، این روابط گسترش یافت.

همچنین، سایت ویکلیکس، سندی را منتشر کرد که براساس آن، نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر، حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی، این نوید را به اسرائیل داده است که دوحه، با استفاده از شبکه الجزیره به عنوان یک عنصر محوری، برنامه ای را طراحی خواهد کرد که از طریق بازی با احساسات مردم مصر و ایجاد آشوب، ثبات مصر را برهم خواهد زد.

این اطلاعات تنها به همین مورد محدود نمی شود، بلکه دو سند دیگر وجود دارد که بر جزئیات دستور بن جاسم، پس از جلسه ی خود با برخی مسوولین اسرائیلی و آمریکایی، به شبکه ی الجزیره، مبنی بر پخش برنامه هایی که در خیابان های مصر، آشوب افکنی می‌کند، تاکید می نماید. این سند یادآور می شود که تشنج در روابط دوحه با هر دولت عربی دیگر، پایتخت آن کشور عربی را دچار بحران خواهد کرد؛ چراکه دولت قطر، همواره از شبکه ی الجزیره، به عنوان اهرم فشار در جهت تصفیه حساب با مخالفان خود استفاده می کند و توانسته با استفاده از این شبکه، تاکنون، آشوب بسیاری در کشورهای عربی، مانند لیبی، سوریه و دولت های عضو شورای همکاری خلیج فارس که اخیرا علیه دولت قطر موضع گرفته و آن را به حمایت از تروریسم و ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه متهم می کنند، برپا نماید.

روابط میان قطر و اسرائیل، از خطرناک ترین روابط قرن بیستم به شمار می رود و بسیاری از عرب ها، قطر و مشخصا، شبکه ی الجزیره را به ایفای نقشی محوری در خدمت اهداف اسرائیل و آمریکا در جهت آسیب رساندن به امنیت ملی عرب، متهم می کنند.
سخنگوی رسمی وزارت خارجه ی اسرائیل، لییور بن دور، خود، به همکاری رسانه ای مهم میان اسرائیل و قطر، اعتراف می کند که این همکاری در شبکه الجزیره که از افرادی مانند لییور یا دیگر دیپلمات های اسرائیلی میزبانی می کند و نیز همکاری اسرائیل با خبرنگاران این شبکه، نمایش می‌یابد.

قطر می خواهد برخی کشورهای عربی را بحران زده کند و در شرایطی که حماس در تنگنا قرار دارد، دست دوستی به سمت اسرائیل دراز می‌کند و طرح‌های اسرائیلی را حمایت می‌کند.

قطر امروز، تحت نظر آمریکا و اسرائیل، گروه های افراطی را سرپرستی و سرمایه گذاری می کند.!!!

این دوگانگی قطر در معیارهای فرآیند سیاسی، سرگردانی  نیست، بلکه استراتژی شرارت آمیز و اسکیزوفرنی ایست که دولت قدرت، آن را اعمال می کند؛ مرضی که پس از شکستن شاخ گلی دولت قطر، به زودی دامنگیر قطری ها خواهد شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
انحراف شبکه الجزیره ، در اطلاع رسانی درست و عادلانه از بی غیرتی حاکم قطر نشات می گیرد ، که سرمایه های کشورش را در اختیار صهیونیست ها قرار می دهد . و به امت اسلامی خیانت می کند .
آخرین اخبار