رسانه‌های فرانسوی نبودن ایران را عامل شکست کنفرانس پاریس دانستند

رسانه های فرانسوی، نتایج کنفرانس پاریس برای مبارزه با داعش را به علت حضور نداشتن ایران زیر سوال بردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "حسین فیاض قنیبر" خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در پاریس، درباره کنفرانس امنیت و صلح عراق گفت: بسیاری از رسانه های فرانسوی به حضور نداشتن ایران در کنفرانس پاریس پرداختند و سوالاتی را درباره تاثیر این مسئله بر نتایج کنفرانس مطرح کردند. زیرا بگفته این رسانه ها ایران نقش اساسی را در منطقه ایفا می‌کند. 

العربیه افزود: 29 کشور در کنفرانس پاریس شرکت کردند. شرکت کنندگان در این کنفرانس درباره رویکرد سیاسی و امنیتی برای حمایت از دولت عراق و هماهنگی تلاش ها برای مبارزه با داعش توافق کردند. قطع کردن منابع تامین مالی داعش و جلوگیری از اعزام جنگجو برای آن و نظارت بر مرزهای کشورهای همسایه برای جلوگیری از تردد تروریست ها و نیز تلاش برای بازسازی عراق از جمله مصوبات کنفرانس پاریس بود. 

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه داعش را تهدیدی برای جهان دانست و تاکید کرد جهان باید به این تهدید پاسخ دهد. فواد معصوم رئیس جمهور عراق هم خواستار حملات هوایی مستمر علیه داعش شد. 

در ادامه این گزارش آمده است: روسیه از حضور نداشتن ایران در کنفرانس پاریس ابراز تاسف و به هر نوع حملات هوایی در سوریه اعتراض کرد. 

"میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه به العربیه گفت: ما باید منشور سازمان ملل را در این باره در نظر بگیریم. منشور سازمان ملل تاکید می کند عملیات نظامی فقط در چارچوب فصل هفتم این منشور امکان پذیر است.
 
خبرنگار این شبکه گفت: در اقدامی نمادین، همزمان با کنفرانس پاریس هواپیماهای شناسایی فرانسه با پرواز از پایگاه هوایی ابوظبی، گشت زنی بر فراز عراق را برای تصویربرداری از مواضع داعش آغاز کردند. فرانسویها در آینده این مواضع را هدف قرار خواهند داد. منابع نظامی در پاریس تاکید کردند فرانسه حاضر نیست مواضع داعش را که آمریکاییها مشخص می کنند، بمباران می‌کند. 



انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار