یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد

عدم اقناع دو حریف انتخاباتی در مکانیسم تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه مکانیسم تشکیل دولت وحدت ملی در قانون اساسی افغانستان پیش بینی نشده است، گفت: جان کری با میانجیگری و پیشنهاد این طرح، به دنبال امضای توافقنامه امنیتی فی‌مابین آمریکا و افغانستان است.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه تشکیل وحدت ملی اساساً طرحی آمریکایی در افغانستان است، گفت: در قانون اساسی این کشور مکانیسم تشکیل دولت وحدت ملی پیش‌بینی نشده است و در حقیقت جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با پیشنهاد طرح تشکیل این دولت، به دنبال امضای توافقنامه امنیتی فی‌مابین آمریکا و افغانستان است.
 
وی در ادامه گفت: بعید است که مکانیسم تشکیل دولت وحدت ملی بتواند به اقناع عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی منجر شود.

کنعانی‌مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل طولانی شدن فرآیند انتخابات در افغانستان، اظهار داشت: اساساً جامعه افغانستان از دو بخش کلی تشکیل شده است؛ بخش طایفه‌ای و بخش روشنفکر، در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری افغانستان، عبدالله عبدالله که نماینده قشر روشنفکر بود، این گونه تصور کرد که با فشار بخش طایفه‌‌ای، تقلب در نتیجه شمارش آراء صورت گرفته است. در واقع می‌توان همین فشارها را از دلایل اصلی طولانی شدن فرآیند بازشمارش آراء دانست.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان تأکید کرد: حامد کرزی در اندیشه آینده سیاسی خود، بدون حاشیه و بحران است و به همین علت تاریخ دو سپتامبر را زمان دقیق برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری اعلام کرده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، کرزی ، کری ، عبدالله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار