با حضور معاون قرآن و عترت، بزرگترین حکاکی قرآن جهان رونمایی شد

بزرگترین حکاکی قرآن جهان و قرآن مرقع مطلا با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن وعترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برج آزادی تهران رونمایی شد.

به گزارش  حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛  رونمایی از بزرگترین قرآن حکاکی جهان و قرآن معرق مطلا به خط استاد اصغر موسویان و طراحی کتابت و اجرای سید افشین فاطمی نظر با حضور حجت الاسلام والمسلمین حشمتی معاون وزیر ارشاد در امور قرآن و عترت، دکتر نظام دوست معاون دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، اصغرامیرنیا مشاور معاون وزیر در امور قرآنی،حجت الاسلام درگاهی مشاور فرهنگی رئیس سازمان صدا و سیما، غلامحسین شاه علی ریاست برج آزادی ، عباس حیدر مشاور دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت ، سید علیرضا حسینی شهردار منطقه 9، عباس عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت وزارت ارشاد و حضور تعدادی از ورزشکاران اسبق تیم ملی و هنرمندان در نگارخانه بوستان برج آزادی برگزار گردید.
 
شاه‌علی، مدیر مجموعه‌ی آزادی گفت: امروز جای بسی مباهات برای مجموعه آزادی است که از این دو اثر رونمایی می‌شود و من به نوبه‌ی خود به سید اصغر موسویان و سید افشید فاطمی نظر خسته نباشید می‌گویم.
 
در ادامه مراسم کاتب اثر اظهار داشت: توفیق این را دارم که 25 سال کتابت قرآن انجام داده‌ام و در این مدت 15 بار قرآن را با خطوط مختلف و با ابزار مختلف 10 کار با قلم، 2 کار با پارکر فلزی و 2 کار روی برنج با سوزن فولادی کتابت کردم.
 
وی افزود: از این 15 اثر ، 4 اثر را اینجا عرضه کرده‌ام که 2 اثر روی گلاسه و 2 اثر روی برنج با سوزن فولادی شکل کنده کاری شده است.
 
موسویان در ادامه عنوان کرد: از این 15 اثر،‌5 اثر را به مقام معظم رهبری هدیه کردم که ایشان نیز آن‌ها را به حرم امام رضا تقدیم کردند و یک اثر خود را به حرم حضرت معصومه (ص) پیشکش نمودم و یک اثر دیگر را نیز به محضر آیت الله سیستانی تقدیم کردم.
 
وی خاطرنشان کرد: در دیدارم با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند "در کارهای خود نوآوری داشته باشید" که اگر این فرمایش مقام معظم رهبری نبود، توفیق کتابت 14 اثر دیگر را پیدا نمی‌کردم.
 
در پایان بعد انجام رونمایی از بزرگترین حکاکی قرآن ، حضار از نمایگاه قرآن و مجموعه برج آزادی بازدید کردند.
 
شایان ذکر است؛ که این آثار بمدت یک هفته در نگارخانه بوستان برج آزادی در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: قرآن ، حکاکی ، عترت ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار