در مراسم تودیع و معارفه غلامحسین شاه علی مطرح شد؛

مشکلات برج آزادی با هزینه‌ای 14 میلیارد تومان از بین رفت

مدیر سابق برج آزادی از حل مشکل آبریزش مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با هزینه‌ای بالغ‌بر 14 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیریت مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی که امروز در سالن این مجموعه برگزار شد؛ مراد خانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این برنامه لزوماً تودیع نیست و ازآنجاکه غلامحسین شاه علی به سمت مدیریت تالار وحدت منصوب‌شده یک جابه‌جایی است.
 
وی افزود: مجموعه تالار وحدت فقط یک سالن نیست و یک مجموعه فرهنگی و هنری است.
 
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: برج آزادی به‌نوعی نماد مدیریت ما است و در دوره مدیریت شاه علی با همکاری شهرداری به یک سامان رسید و اینها مرهون پیگیری‌ها و همکارانم در اینجا است.
 
مراد خانی نورپردازی غریب برج آزادی در شب‌ها را یکی از مشکلات این برج دانست و ادامه داد: این نوع نورپردازی برای یک یادمان مناسب نیست و امروزه یکی از ویژگی‌های بسیاری از یادمان‌هایی که در سراسر جهان وجود دارند، نورپردازی آنها است و مجموعه برج آزادی هم در آینده به یک فضای باشکوه تبدیل خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: عدم دسترسی آسان مدعوین و هنرمندان به مجموعه آزادی یکی دیگر از مشکلات مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی بوده که هم‌اکنون تا حدودی حل‌وفصل شده است.
 
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: روزی قرار بود که مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی نقش مؤثری در حوزه دیپلماسی فرهنگی داشته باشد و شاه علی نیز در مدت مدیریتش تلاش کرد که حوزه فرهنگ را به‌عنوان یک حوزه پویا نشان دهد.
 
همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سرلک در بخش دیگری از این مراسم میدان آزادی را معرکه‌ای برای آزادی انسان دانست و گفت: این برج بسیار محترم تر از برج میلاد است.امید است که دوران مدیریت پایان در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی پایان غربت برج آزادی باشد.
 
همچنین مهنام، معاون یونسکوی ایران در بخش دیگری از مراسم تودیع و معارفه مدیریت مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی، گفت: در دنیای امروز که انسان درگیر درد و جنگ انسان با انسان و انسان با محیط‌زیست است، فقط اخلاق، فرهنگ و هنر راه رفع مشکل هستند زیرا این جنگ‌ها ریشه در رفتار انسانی دارند.
 
وی افزود: هنر زیباترین و گیراترین ابزارها برای رفع مشکلات امروزی انسان است و مهم‌تر از آن افرادی هستند که حامی هنر به‌حساب می‌آیند. ما همیشه نیازمند مدیران این‌چنینی هستیم.
 
همچنین، غلامحسین شاه علی در بخش دیگری از این مراسم گفت: کار کردن در حوزه فرهنگ مثل شنا کردن در حوض عسل است و معتقدم اگر ما در حوزه مدیریت کشور منافع فردی، نفسانی، جناحی و سیاسی خودمان را کنار بزنیم و بدانیم که لحظه‌لحظه کارهایمان دیده می‌شود قطعاً با خدای خودمان معامله می‌کنیم و وقتی با خدا معامله کردید دیگر در حوزه مدیریت خودمان شو بازی نمی‌کنیم. امروزه خیلی از ما شومن هستیم و خیلی از اتفاقات را مثل شو اجرا می‌کنیم و خروجی آن و میزان استفاده مردم از آن برایمان مهم نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: مشکل آبریزش مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با هزینه‌ای بالغ‌بر 14 میلیارد تومان از بین رفت.
 
گفتنی است اردشیر خدایی، رئیس کانون ایالات و اقوام ریاست جمهوری نیز در مراسم تودیع و معارفه مدیریت مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی حضور داشت.

یادآور می‌شود از حواشی این برنامه می‌توان به اهدای جوایز برگزیدگان نمایشگاه عکس دانشجویی، اهدای لوح برجسته 14 معصوم به مدیر اسبق مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و جابه‌جایی نمادین کلید این مجموعه اشاره کرد.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار