چرا معاون هنری وزارت ارشاد به اظهارات سوال برانگيز"یعقوبی" پاسخ نمی‌دهد؟!

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد مسائل اخیر پیش آمده در حوزه تئاتر به ویژه ترویج بی حرمتی پاسخ محافظه کارانه داد.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص اجراها و اظهارنظرهای تامل برانگیز برخی از اهالی تئاتر گفت: من مطالبی که در خصوص اتفاقات و صحبت‌های مطرح شده برخی از اهالی تئاتر را در سایت‌ها منتشر شده دیدم اما آنچه که واقعیت دارد آن است که کسانی که در راستای قوانین جمهوری اسلامی زحمت می‌کشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت و اگر کسی خلاف آن را عمل کند به طور قطع جایی برای ادامه فعالیت ندارد.

وی ادامه داد: من نمی‌خواهم اظهارنظر عجولانه نسبت به این موضوع داشته باشم اما اگر اتفاقی در این راستا رخ دهد با آن برخورد می‌شود.

مرادخانی افزود: هنوز از صحت و سقم مطالبی که امروز خواندم مطلع نیستم و این سیری است که باید به سمت اصلاح و ساختارمند شدن حرکت کند.

وی اظهار داشت: تئاتر بخشی از روح و معرفت جامعه را برگرفته و اگر قرار است ناهنجاری مطرح شود با شایستگی آن را مطرح کنند که در غیر این صورت خود منجر به راه انداختن جریان و موضوع  دیگری می‌شود.

اصرار خبرنگار برای پاسخ معاون هنری در مورد نحوه برخورد با صحبت‌های محمد یعفوبی بی نتیجه ماند و وی این چنین پاسخ داد: برای اصلاح تئاتر باید با اساتید و صاحب نظران در این حوزه صحبت کنیم و در مورد محمد یعقوبی نیز در فرصت بعدی بحث خواهیم کرد.

البته ناگفته نماند این روزها اظهارنظرهای متفاوت و غیرمعمول فرهنگی از سوی برخی از کارگردانان در حوزه تئاتر شاهد هستیم که شان تئاتر را زیر سوال برده‌اند و ما نیز برخلاف برخی از خبرگزاری‌ها از بیان آن شرم داریم اما برای برخورد با چنین اتفاقی به گفتگو با علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختیم که وی پاسخ محافظه کارانه را به پاسخ صریح و قاطع ترجیج داد. باید دید این روند تا کی ادامه خواهد داشت چراکه به گفته خود معاون هنری تئاتر بخشی از روح جامعه است بنابراین باید در مقابل چنین ناهنجاری‌هایی برخورد قاطع داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تئاتر ، حاشیه ، مرادخانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۱۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
سکوت شما خیانت است به اسلام...