مروری بر مهمترین اخبار"سیاسی" جمعه

مهم ترین عناوین خبری گروه "سیاسی" که در روز جمعه منتشر شده است موضوعاتي چون: مرثیه‌ای برای معوقات بانکی/ از تناقض‌گویی دولتی‌ها تا اهمال بانک‌ها ، جنایات کورکورانه اسرائیل در غزه با هیچ دستاویزی قابل توجیه نیست و... است

مهمترین عناوین خبری گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:


مرثیه‌ای برای معوقات بانکی/ از تناقض‌گویی دولتی‌ها تا اهمال بانک‌ها

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/5/14/2487657_445.jpg

پس از بازتاب رسانه‌ای اظهارات وزیر اقتصاد پیرامون رقم واقعی معوقات بانکی، طیب‌نیا به فاصله کمتر از 24 ساعت، با تفکیک قائل شدن میان معوقات قطعی نظام بانکی و مبالغ استمهال شده به نوعی اظهارات قبلی خود را تصحیح یا تکذیب کرد تا آماری که از سوی او ارائه می‌شود با آمار ارائه شده از سوی معاون اول رئیس جمهور اختلاف 68 هزار میلیارد تومانی نداشته باشد.


از برگزاری دادگاه "مهدی هاشمی" تا مرگ 11 زندانی در آتش‌سوزی عمدی زندان شهرکرد
مهمترین رویدادهای دستگاه قضا طی هفته گذشته، برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی، مجرم شناخته شدن میران مسئول آسمان و بهار نیوز، دستور پلمب معدن دماوند از سوی رئیس دستگاه قضا، محکومیت غیابی و مزایده اموال برادر مه آفرید، جزئیات آتش سوزی در زندان شهر کرد و مرگ 11 زندانی و... بود.


بازگشایی سفارت انگلیس ملزم به عذرخواهی از ایران است

 رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: تا زمانی که انگلیس از ایران عذرخواهی نکند نباید اجازه بازگشایی سفارت این کشور در تهران داده شود.


تظاهرات ضد صهیونیستی و حمایت از مقاومت اسلامی غزه پس از اقامه نماز جمعه

تظاهرات ضدصهیونیستی اعلام همبستگی و حمایت از مقاومت اسلامی غزه و فریاد علیه سبعیت صهیونیست‌ها امروز پس از اقامه نماز جمعه در تهران و ۱۰ استان دیگر برگزار می‌شود.


شما فردای غزه‌اید؛‌ پیروزی از آن شما و دست خدا و دل‌های ما با شماست

شهردار تهران در پیامی به اجتماع کودکان غزه، کودکان ایران نوشت: این روزها را تنها به عشق بودن شما می‌توان تاب آورد؛ فرقی بین غزه و تهران و تمام دنیا نیست،‌ دنیا با شما زیباست.


سازمان نظام پزشکی نباید شکل سیاسی بگیرد/ ضرورت اتخاذ تدابیری برای ارتقاء جایگاه پزشکان
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کنونی جامعه پزشکی در کشور، گفت: پزشکان نسبت به سایر رشته‌ها زحمت بیشتری می‌کشند و دارای مسئولیت بالایی هستند از این رو نباید حقوق و درآمد بالای برخی پزشکان متخصص را به جامعه پزشکی کشور تعمیم داد.


جنایات کورکورانه اسرائیل در غزه با هیچ دستاویزی قابل توجیه نیست

 اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) با صدور بیانیه‌ای جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد.


جنگ غزه بار دیگر یادآوری کرد؛ فاتحه‌ای برای اتحادیه عرب

 طاهره زادفرج از کارشناسان موسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی و علمی ندا طی یادداشتی به ناکارآمدی اتحادیه عرب در جنگ غزه پرداخته است.


لزوم طرح قوانینی مبنی بر ایجاد امنیت و تسهیلات برای خبرنگاران

رئیس گروه علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گفت: باید به لحاظ حقوقی و قانونی امکانات ویژه و خاص‌تری را برای خبرنگاران قائل شویم یعنی قوانین را به گونه‌ای طراحی کنیم که خبرنگار بتواند از تسهیلات و امنیت ویژه‌ای برخوردار باشد.


توفق پرواز‌های فرودگاه "بنگورین" در یکماه گذشه اقتصاد صهیونیست‌ها را فلج کرده است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: حدود 3میلیون یهودی در پناهگاه‌ها به سر می‌برند، ضمن اینکه پرواز هواپیماهای فرودگاه "بنگورین" در تل‌آویو هم نزدیک به یک ماه متوقف شده و موجب فلج شدن اقتصاد رژیم صهیونیستی شده است‌.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار