در حاشیه‌های پزشکی این هفته عنوان شد

افزایش ساعات کار پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی

افزایش ساعات کار پزشکان متخصص در بیمارستان‌های دولتی و بررسی مشکلات بیمه ای زوجین نابارور از آیتم‌های حاشیه‌های پزشکی این هفته بود که به تصویر کشیده شد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، زمانی گلایه مردم بلاتکلیفی در اورژانس و عدم وجود متخصصین بود که بیماران آنها را ویزیت کنند اما مسئولان وزارت بهداشت در بسته جدید طرح تحول سلامت که از اوایل خرداد امسال شروع شد، طرحی را با نام طرح مقیمی پزشکان متخصص آغاز کرد به طوریکه در بیمارستان‌هایی که  64 تا 96 تخت دارند یک متخصص، 96 تا 256 تخت، دو تا چهار متخصص و 256 تخت به بالا چهار تا شش متخصص ملزم به حضور در بیمارستان‌های دولتی هستند و محل استقرار کنونی پزشکان در پاویون بیمارستان است.

طبق این طرح پزشکان متخصص در روزهای تعطیل 24 ساعته و در روزهای غیر تعطیل 18 ساعت ارائه خدمات می‌کنند و متخصصین بابت هر شیفت مبلغ 500 هزار تومان دریافت می‌کنند که رقم ثابت را به صورت روزانه و کارانه آن را آخر ماه دریافت می‌کنند.

در بازدید شبانه خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از بیمارستان‌های نمازی و رجایی  در شیراز برای اطلاع اجرایی شدن این طرح گزارش شد که در بیمارستان نمازی پزشک متخصص حضور نداشت اما در بیمارستان رجایی این طرح اجرایی شده بود و چهار متخصص در این بیمارستان حضور داشتند.

عدم حمایت بیمه‌ها از زوجین نابارور
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در کشور ما در زمینه درمان ناباروری پیشرفت‌های بسیاری صورت گرفته است به طوریکه نوزادان بسیاری با ای یو ای و ای وی اف و میکرو متولد شده‌اند اما زوج‌های ناباروری هستند که برای درمان به این مراکز مراجعه کرده‌اند اما از حمایت بیمه‌ها ناراضی بودند.

در گفتگویی که خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با این زوجین داشت، گفته شد که برای هر آزمایش مبلغ 600 هزار تومان و آمپول‌هایی 130 هزار تومانی باید هزینه شود و هر بیمار به 8 تعداد از این آمپول‌ها احتیاج دارد و در کل این زوجین 6 میلیون تومان برای درمان ناباروری‌شان با بیمه روستایی باید پرداخت کنند، همچنین مسئولین وزارت بهداشت اعلام کردند که ما نزدیک یک و نیم میلیون زوج نابارور در کشور داریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار