معاون درمانی وزارت بهداشت:

"وزارت بهداشت" به دنبال بودجه برای استقرار پزشک مقیم

به منظور افزایش کیفیت خدمات ارائه شده و رفاه حال بیماران قرار شده که در بیمارستان‌ها پزشک متخصص مقیم در 24 ساعت شبانه روز حضور داشته باشد که در همین راستا "وزارت بهداشت" به دنبال بودجه برای اجرایی کردن آن در سراسر کشور است.

دکتر محمدآقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دانشجویان اینترن  در بیمارستان ها حق انجام اقدامات درمانی مستقل ندارد و دستیاران  طبق قانون  حق انجام خدمات درمانی را دارند که البته هر گونه  اقدامی را که بخواهند برای بیمار انجام دهند باید با استاد یا اتند خود  مشورت کنند.

وی با بیان این که در ساعات بعدازظهر و شب هم به صورت شیفتی پزشکان متخصص با بیمارستان آنکال هستند، عنوان کرد: در صورت نیاز به گرفتن مشورت دستیاران با اساتید مربوطه  شیفت تماس می گیرند که در صورت نیاز به حضور آنها در بیمارستان، این اساتید باید حضور پیدا  کنند.

 آقاجانی با اشاره به این که تمام پزشکان باید در هر زمان از شبانه روز که بیمار نیازمند حضور او است در بیمارستان حضور داشته باشند، افزود: قبول دارم که در برخی از بیمارستان ها این امر به صورت ضعیف اجرا می شود اما یک قانون است و عدم  تبعیت از آن تخلف  محسوب می شود.

 معاون وزارت بهداشت ادامه داد: برای افزایش رفاه حال بیماران و گیرندگان خدمات درمانی باید بیمارستان ها پزشک متخصص مقیم داشته باشد، که در اکثر بیمارستان ها این امر اجرایی شده است اما جوابگو تمام بیمارستان ها نیست. بنابراین ما در بودجه سال 93 اعتبار استقرار پزشک متخصص مقیم را پیشنهاد داده ایم و امیدواریم که مجلس اعتبار مناسب را برای این امر اختصاص دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار