60 درصد اورژانس‌ بیمارستان‌های کشور متخصص طب اورژانس دارند

رئیس اورژانس کشوربا بیان اینکه در تهران 90 درصد متخصصان در اورژانس‌ها مستقر شده‌اند گفت:در کل کشور 60 درصد بیمارستانها حداقل یک پزشک مقیم اروژانس دارند.

دکتر محمد طالبیان، درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش میزان رضایتمندی مردم از اورژانس گفت: در تهران و در بیشتر بیمارستان‌های با ورودی بالای 30 هزار مراجعه کننده در سال، متخصص طب اورژانس وجود دارد.

 وی افزود:تجهیزات اورژانس ها بروز شده و خدمات 24 ساعته به مردم ارائه میشود اما هنوز با ایده آل ها فاصله داریم.

 وی میزان رضایتمندی افراد از اورژانس را 70 درصدعنوان کرد و بیان داشت:اورژانس های کل کشور به لحاظ فضای فیزیکی ،پرسنل و نیروی انسانی متخصص ،تجهیزات و حضور 24 ساعته پزشک دراورژانس و سایر موارد با هم توسعه پیدا نکرده و پابه پای هم پیش نرفتند لذا ازبرنامه عقب هستیم.

 
وی همچنین به تعیین تکلیف وضعیت بیمار ظرف مدت 6 ساعت در اورژانس اشاره کرد و گفت:طبق استانداردها باید تمام کارهای تشخیصی و درمانی بیمار طی شش ساعت اول انجام شود و ظرف مدت 12 ساعت به بخش مربوطه انتقال پیدا کند.

 دکتر طالبیان به بخشنامه های وزارتی که به کل دانشگاهها صادر شده اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:هر بیمارستان باید یک مدیر تخت داشته باشد تا بیماری که خدمات فوریتی میخواهد زودتر بستری و تحت مراقبت قرار گیرد ./ح
برچسب ها: اورژانس ، طب ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار