در حاشیه های پزشکی به تصویر درآمد

بازی شرکت‌های تجهیزات پزشکی برای فروش گرانتر "تجهیزات به بیمارستان‌ها"

شرکت های تجهیزات پزشکی با حاشیه سازی و عدم بیان سود حاصل از فروش این تجهیزات اقدام به گران فروشی می کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مدتی است که طرح تحول سلامت در کشور آغاز بکار کرده است.در این طرح بیمار برای خرید دارو نیازی به مراجعه به داروخانه های بیرون از بیمارستان ندارد و تنها واسطه بیمار و شرکت های فروش تجهیزات پزشکی و اقلام دارویی ، داروخانه بیمارستان است.

گزارش های میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران از بیمارستان های امام حسین (ع) ، اختر و فیروزگر نشان از رضایت مراجعه کنندگان از این طرح می داد و آمار مراجعه به داروخانه ها برای خرید دارو توسط همراهان بیمارانی که بستری شده اند بسیار کمتر شده بود.

البته مشکلاتی نیز بر سر راه طرح تحول سلامت مشاهده شد که مهمترین آن ناهماهنگی و حاشیه سازی برخی شرکت های تجهیزات پزشکی بود.تعدادی از این شرکت ها از فروش محصولات به صورت تک به بیمارستان ها خودداری کرده و بیمارستان ها را مجاب به خرید تحهیزات پزشکی با تعداد بالا کرده اند و یا تجهیزات پزشکی را به صورت تک و با قیمت بالاتر می فروشند.

البته در نمایشگاه تجهیزات پزشکی نیز ، مسولان برخی از شرکت های تجهیزات پزشکی هرکدام ارگان خاصی را مسول قیمت گذاری تجهیزات پزشکی دانسته و از بیان سود حاصل از فروش این تجهیزات خودداری کردند.


ظرفیت محدود بیمارستان ها و نبود محل استراحت همراهان مشکل ساز شده است

گزارش های میدانی خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از برخی بیمارستان ها بیانگر کمبود ظرفیت برای پذیرش بیمار بود.در کنار کمبود ظرفیت برای پذیرش بیمار، نبود محل اسکان برای همراهان بیماران نیز سبب ساز مشکلاتی شده بود.

نبود محل اسکان همراهان بیمارها باعث شده بود برخی از آن ها در کنار بیمارستان ها چادر بزنند که امیدواریم این مشکل با همکاری ارگان های مسول و خیرین حل شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: حاشیه ، پزشکی ، طرح ، تحول ، سلامت ، تجهیزات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار