گردشگری در ایران/

آب گرم معدنی در حاشیه جنگل های انبوه" چمستان"

روستای ییلاقی لاویج در جنوب چمستان دارای آب گرم طبیعی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛چمستان یکی از شهرهای استان مازندران است که جاده‌ای به شکل نیم‌دایره چمستان را به نور و آمل وصل می کند،ارتفاع چمستان با سطح دریا نسبت به آبادیهای دیگر تحت پوشش آن بیشتر است.
 
روستای ییلاقی لاویج دارای آب گرم طبیعی در ۲۵ کیلومتری جنوب چمستان، پارک جنگلی کشپل، بخش قدیمی آبادی هلاپون و شهر فراموش‌شدهٔ واتاشان از نقاط دیدنی پیرامون شهر چمستان هستند.
 
چمستان یکی از بخشهای شهرستان نور باچشم انداز بسیارزیبا درحاشیه جنگلهای انبوه همچنان سرو قامت برافراشته از طبیعت سرسبزشمال که در فاصله ۱۵کیلومتری نوربا جاده آسفالته و به ایزدشهر با جاده 10 کیلومتری شوسه و۲۵ کیلومتری آمل با جاده آسفالته و ۹۰ کیلومتری ساری مرکز استان و حدود ۱۸۰کیلومترباتهران واقع گردیده است.

 کوههای مهم این منطقه  طارم- رودبارک- کنگر- چهار سراو است که طوایف مهم بلده ای - لونج- کپج- لاویجی- دشتی- لورائی در آنجا زندگی می کنند.
 
با وجود  پارک های جنگلی کشپل در ابتدای ورودی چمستان در قسمت غرب و در محور جاده لاویج قرار دارد، پارکی در حاشیه ی زیبای لاویج رود، با چشمه های پر آب و زلال، امکانات نسبی اقامتی و محل بازی کودکان که این پارک را به تفریگاه مردم منطقه و مسافران غیر بومی تبدیل نموده است.
 
 آب گرم معدنی لاویج در روستای ییلاقی لاویج در ۱۸ کیلومتری جنوب چمستان در میان دره های جنگلی و زیبای البرز قرار دارد که در ابتدای ورودی چمستان از غرب یک مسیر زیبای آسفالته به طرف جنوب که از جاده اصلی منشعب می شود و با عبور از پارک جنگلی کشپل به لاویج ختم می شود.

روستای ییلاقی " لاویج "، یکی دیگر از نقاط دیدنی و جذاب این منطقه است که از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این منطقه است که هر سال مسافران زیادی را به این منطقه می کشاند.
 
آب های گرم لاویج به دلیل خواص بالای درمانی برای دردهای استخوان و مفاصل و بیماری های پوستی همواره گردشگران فراوانی را در تمام فصول سال به خوذ اختصاص داده است، امکاناتی مناسب نیز در آن منطقه برای اقامت و استفاده از آب معدنی ایجاد شده است،با توجه به اینکه جاده چمستان به لاویج از کشپل می گذرد و از میان جنگل عبور می کند ، به همین دلیل فضای دلپذیری را برای گردشگران فراهم می سازد.
 
  انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.