گردشگری در ایران/

چشمه هایی به زلالی آسمان در دل "جنگل"

رودخانه سفیدآب در منطقه کوهستانی معروف به اشکور شهر رحیم آباد واقع شده است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛رودخانه سفیدآب در منطقه کوهستانی معروف به اشکور شهر رحیم آباد واقع شده است.
 
این رودخانه کوهستانی از ذوب شدن برف‌های زیادی در ارتفاعات به وجود آمده و در مسیر جریان خود چشمه‌های متعددی به آن می‌پیوندند و در نهایت به رودخانه بزرگ پلرود متصل می‌شود.
  
 آب آن همانند آسمانی زلال و شفاف می‌درخشد و به همین دلیل به آن «سفید آب» می گویند.
 
 
 
 
جریان رود در زیر سایه درختان جنگلی همراه با آواز خوش شیرین و روح انگیز بلبلان جلوه‌ای ویژه و نشاط آور به منطقه می‌بخشد.
 
 
 
چشمه سفید آب یکی از زیباترین و بی نظیرترین  چشمه های استان گیلان واقع در جنوب شهرستان رودسر- از بخش رحیم آباد ودر فاصله ۱۵ کیلومتری رحیم آباد قرار دارد .


این چشمه که از نقطه فوران خود تا محل سفید آب ۲ کیلومتر فاصله دارد ،تماماً از یک مکان به نام پاچ آب چال از لابلای سنگها جوشش می نماید ،سپس با سرازیر شدن از داخل جنگل به سفید آب سپس به رودخانه پلرود داخل می شود .



 از آنجایی که بدلیل برخورد آب این چشمه با سنگهای داخل رودخانه و زلال بودنش از خود حبابهای سفید رنگ بجا می گذارد، نام این منطقه از رود به  ” سفید آب ” معروف شده است .



این چشمه مزیت های فراوان دارد که حداقل سه مشخصه ؛ اولا ًزیبایی ،بدلیل سفید بودنش ثانیاً‌ زلال و صاف بودنش ثالثاً بدلیل خنک بودنش بلاخص در فصل گرما ، نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید .



 
این چشمه بعد از احداث جاده اشکور در سالهای ۵۵-۵۴   بدلیل ارتباط بیشتر مردم با این مکان زبانزد  علاقه مندان به طبیعت قرار گرفت و روز بروز برتعداد طبیعت گردان این مکان افزوده شد ، تا جائیکه در سالهای پرآبی آن در ایام تعطیل و خصوصاً در فصل گرما شاهد بازدید هزاران نفر از این مکان زیبا و ارزش مند بوده ایم.
 
 
متأسفانه با بی توجهی مسئولان در سالهای ۸۰-۷۹ این مکان با ارزش اکنون فاقد زیبایی های گذشته است .


 اکنون با توجه به اینکه آب این چشمه جهت مشروب کردن شهرهای رحیم آباد – کلاچای ، رودسر و املش استفاده می شود ،دیگر اثری از آب در رودخانه باقی نمانده است .




امروزه هرگردشگری که برای استفاده از طبیعت به این مکان زیبا مسافرت می نماید رودخانه ی خالی از آب را مشاهده می کند و با آه و حسرت به سالهای قبل از تخریب آن فکر می کند .
 

انتهای پیام/

 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اشکوری مقیم تهران
۱۸:۲۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
به دلیل سوء مدیریت مسولین وقت اب رودخانه را حراج کردند
آخرین اخبار