گردشگری در ایران/

چشم انداز "آبشار یاسوج" در بستر مارپیچی

اصلی‌ترین جاذبه گردشگری شهر یاسوج آبشار زیبا و معروف یاسوج است؛ این آبشار در فاصله ۲ کیلومتری مرکز شهر و در شمال شهر یاسوج واقع است و هر ساله مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگر اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر یاسوج آبشار زیبا و معروف یاسوج می‌باشد،این آبشار در فاصله ۲ کیلومتری مرکز شهر و در شمال شهر یاسوج واقع است و هر ساله مورد توجه گردشگران و توریستهای ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد، آب‌ چشمه‌هایی‌ که‌ از دل‌ کوه‌های‌ زاگرس‌ جوشیده‌ در دو کیلومتری‌ شمال‌ شهر یاسوج‌ آبشاری‌ به‌ ارتفاع‌ ده‌ متر را به‌ منظر تماشا گذاشته‌ است‌.

چشم‌انداز این‌ آبشار، نهرهای‌ آب‌ در بستر مارپیچ‌ مشبک‌، باغ‌های‌ میوه‌، مراتع‌ سرسبز و پر از گل‌های‌ رنگارنگ‌ است‌، که‌ چشم‌ بیننده‌ را خیره‌ می‌سازد.

هر ساله‌ آبشار یاسوج‌ در فصل‌ بهار، تابستان‌ و پاییز پذیرای‌ گردشگران‌ است‌،واز دیگر آبشارهای‌ این‌ استان‌، آبشار بهرام‌ بیگی‌ است‌.


یاسوج مرکز شهرستان بویراحمد است و در شمال شرقی استان واقع شده‌است،که  در حدود ۶ کیلومتری آن، یک شهر قدیمی به نام «تل خسرو» قرار دارد ،که در حال حاضر، به جز تپه‌های پراکنده و یک روستا، اثری دیگر از آن باقی نمانده‌است و همچنین تل خسرو متجاوز از دو هزار سال قدمت دارد.


در طول مسیر تا پای آبشار تفرجگاهی شکیل، زیبا و هماهنگ با طبیعت منطقه احداث شده و زیبایی ویژه ای به این مکان، از مهم ترین جاذبه های گردشگری و طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بخشیده است.


مهمترین ارتفاعات این شهرستان، چال کلاغ، کوه هجال، کوه آب نهر، دومازه، وزگ، دوپشته، پازنان، کالوس، کاچیان، شیرکش و تامر نام دارند.

شهر نوپا و زیبای یاسوج در دهانه انبری شکل صخره های زاگرس و در لابلای جنگل های انبوه و سرسبز بلوط، آرمیده است.


 از ابتدای نوروز تا اواخر مهر ماه فصل مناسبی جهت تفریح وپذیرایی گردشگران است.


انتهای پیام/
 
برچسب ها: سفر ، آبشار ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار