معاون پرستاري وزارت بهداشت:

آيين‌نامه استفاده از دانشجويان گروه پرستاري در بالين در دست اجرا است

معاون پرستاري وزارت بهداشت در اجلاس يك روزه رؤساي دانشكده‌هاي پرستاري و مديران پرستاري دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور گفت: آيين‌نامه استفاده از دانشجويان گروه پرستاري در بالين در دست اجرايي شدن است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،محمد ميرزابيگي ضمن بيان اين مطلب گفت: با توجه به كمبود نيروي كادر پرستاري در سطح بيمارستان‌ها و افزايش مهارت‌هاي علمي و كسب تجربه دانشجويان پرستاري براي حضور در بخش‌هاي درماني، آيين‌نامه استفاده از دانشجويان پرستاري در بالين در دانشگاه‌ها دردست اجرا است.

ميرزابيگي رضايت مردم از خدمات درماني و پرستاري را يكي از اهداف نظام سلامت برشمرد و گفت: ارائه نظرها و پيشنهادهای رؤساي دانشكده ها و مديران پرستاري دانشگاه‌ها درباره چگونگي اجراي اين آيين‌نامه كمك مي‌كند تا اين طرح به صورت كامل‌تر و با مشكلات كمتری اجرا شود.

معاون پرستاري وزارت بهداشت با تأكيد بر ضرورت حضور فعال رؤساي دانشكده‌هاي پرستاري و مديران پرستاري دانشگاه‌ها در جلسات هماهنگي و قطب دانشگاه‌ها گفت: رؤساي دانشكده‌ها و مديران پرستاري بايد فعالانه در جلسات سياست‌گذاري شركت كرده و از نظر علمي و آموزشي و هم از نظر اجرايي براساس خرد جمعي تصميم‌گيري نموده و به نتايج مطلوبي در اين زمينه دست يابند.

ميرزابيگي با اشاره به اينكه تاكنون گام‌هاي مؤثري در اجراي طرح تحول نظام سلامت برداشته شده اظهار داشت: تأمين نيروي انساني، تنظيم ظرفيت دانشگاه‌ها براساس سند عرضه و تقاضا و تطبيق ظرفيت دانشگاه‌ها در درازمدت، استفاده از دانشجويان ارشد و دكتري پرستاري و آژانس‌هاي پرستاري به طور پاره وقت، استفاده از يك بهيار به ازاي هر چهار پرستار و يك شكل نمودن لباس فرم كادر پرستاري بصورت كشوري از ديگر برنامه‌هاي معاونت پرستاري مي‌باشد.

وي همچنين ساماندهي و يكسان‌سازي قوانين مربوط به نظام پرستاري از طريق اتوماسيون و نصب نرم‌افزارهاي اين استانداردها در تمام ايستگاه‌هاي پرستاري مراكز درماني سراسر كشور را از اولويت‌هاي ديگر معاونت پرستاري ذكر كرد.

معاون پرستاري با تأكيد بر اينكه نحوه پرداخت‌ها با دستورالعمل ابلاغي وزير بهداشت مشخص شده گفت: شرح وظايف دانشجويان، نحوه نظارت و نحوه پرداخت‌ها همزمان با اجراي آيين‌نامه به دانشگاه‌هاي سراسر كشور ابلاغ خواهد شد.

گفتني است: سامانه ثبت نام دانشجويان پرستاري متقاضي كار در بالين dn.behdasht.gov.ir  فعال است و دانشجويان مي‌توانند با مراجعه به اين سامانه اعلام آمادگي و ثبت نام كنند.

بر اساس این گزارش در ادامه این اجلاس یک روزه معاون پرستاری در امور سیاست گذاریهای آموزشی و حرفه ای نيز با بيان اين كه دانشجويان با انجام كار باليني توانمند مي‌شوند گفت: اجراي اين آيين‌نامه فرصتي ايجاد مي‌كند تا مهارت و توانمندي حرفه‌اي دانشجويان افزايش يابد و از طرفي محك زدن به دانشكده‌هاي كشور است.

دکتر عباس زاده افزود: دانشكده‌هاي فعال در اجراي اين طرح در آينده بهتر مي‌توانند مسئوليت دانشجويان را به عهده گرفته و كارهاي اجرايي انجام دهند.

وی ارائه خدمات شايسته در مراكز درماني دولتي را از انتظارات دولت و مردم ذكر كرد و گفت: سهم ما در طرح تحول نظام سلامت نیز ارائه خدمات شایسته در مراکز درمانی دولتی است، با اين ديدگاه و پذيرش مسئولت وارد اين عرصه شده ایم و ان شاء اله با همکاری هم این طرح را پیش خواهیم برد.

دكتر عباس زاده كمك به جبران كمبود نيروي انساني، توانمند ساختن دانشجويان پرستاري، ساماندهي بازار آشفته كار دانشجويي را از مهمترين اهداف اين طرح بر شمرد و گفت: اكثر دانشجويان برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار