رییس سازمان نظام پرستاری اعلام کرد:

حمایت "جامعه پرستاری" از مواضع "وزیر بهداشت" در خصوص یکپارچه سازی بیمه‌ها

رییس سازمان نظام پرستاری از استقبال پرستاران در خصوص مواضع اخیر وزیر بهداشت مبنی بر ساماندهی بیمه ها خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ محمد میرزابیگی گفت: خرید راهبردی خدمات توسط بیمه‌ها از جمله بهترین روش‌ها برای ارائه خدمات سلامت به مردم است و ایجاد رقابت برای ارائه خدمت با کیفیت بالا و هزینه پایین، به ارتقای وضعیت موجود کمک خواهد کرد.

 وی ضمن اعلام حمایت جامعه پرستاری از اظهارات اخیر وزیر بهداشت درخصوص "تقویت و ساماندهی بیمه‌ها" اظهار کرد: در صورت تحقق این امر بیمه‌ها به یک صنعت تبدیل شده و از دست اندرکاران ارائه خدمات سلامت از جمله پزشکان و پرستاران خرید خدمت خواهند کرد. این همان بحثی است که نتیجه آن افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه های مردم است.

 رییس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه باید برای خرید راهبردی خدمت اعتبار خوبی در اختیار بیمه‌ها قرار بگیرد تا با ایجاد رقابت در میان ارائه دهندگان خدمت بتواند موازنه مثبتی ایجاد کند، گفت: آماده هستیم در صورت درخواست وزارت بهداشت برای تشکیل کمیته ویژه‌ پیگیری این امر، خبرگان حوزه پرستاری را معرفی و با وزارت بهداشت همکاری کنیم.

 میرزابیگی همچنین به اظهارات اخیر وزیربهداشت مبنی بر بیمه شدن جامعه پزشکی و کاهش هزینه های درمانی این قشر اشاره کرد و گفت: بسیار پسندیده است که این تصمیم به مرحله اجرا دربیاید، زیرا پزشکان و پرستاران در معرض بیماری‌های مختلف بویژه بیماری‌های عفونی چون هپاتیت و ایدز قرار دارند و ممکن است به آن مبتلا شوند و یا در سنین بالا، فرسودگی‌های شغلی گرفتارشان کند در حالی که مراجعه آنها به مراکز درمانی با هزینه‌های گران همراه است و سیستم بهداشتی درمانی کشور هیچ حمایتی از آنها نمی‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.