رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

نظارت بر بیمارستان‌های دولتی رضایت‌بخش نیست

متاسفانه بیمار در مواجه با بیمارستان‌های دولتی دچار سرگردانی و انجام اعمال غیرضروری می‌شود که به علت بی‌توجهی مسئولین بیمار را دچار نگرانی و تحمیل هزینه‌های غیرضروری می‌کند.

دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ‌ متأسفانه سرگردانی بیمار در بیمارستان‌های دولتی به علت نبود نظارت‌ها و درخواست‌های غیر ضروری است که از سوی این بیمارستان‌ها اعمال می‌شود. 

وی گفت: بسیاری از اعمال جراحی نیاز به بستری طولانی مدت ندارد و با یکی دو روز بستری بودن برطرف می‌شود اما در بیمارستان‌های دولتی شاهد بستری شدن بیماران سرپایی نیز هستیم که به شدت برای بیماران آزار دهنده‌است. 

وی تصریح کرد: این مشکلات به علت کافی نبودن نظارت‌ها بر بیمارستان‌های دولتی ایجاد می‌شود و آسیب آن به بیماران وارد می‌شود. ضمن اینکه می‌توان با مدیریت و نظارت‌های قاطعانه و به موقع اعمال جراحی و اقامت در بیمارستان‌ به حداقل رسانیده شود. 

وی افزود: از جمله مشکلات دیگر در خصوص بستری شدن بیمار در بیمارستان‌ها بخصوص دولتی بستری بیمار یکی دو روز قبل از اعمال جراحی سرپایی است که برای بیماران هزینهٔ زیادی در بر دارد. 

وی یادآور شد: تقاضای ما از مسئولین توجه بیشتر بر بیمارستان‌های دولتی و نظارت‌های سرزده و قاطعانه در برخورد با موارد تخلف است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار