بازدید سرزده خبرنگاران و مسئولان وزارت بهداشت از چند بیمارستان دولتی؛

افزایش آرامش بیماران در دومین روز از اجرای "طرح تحول نظام سلامت"

با ایجاد سیستم متمرکز در بیمارستان، واحد های ترخیص و پذیرش حتی اگر بخواهند هزینه بیشتری از بیمار بگیرند، این کار برایشان مقدور نیست و به صورت خودکار تنها ده درصد هزینه‌ها از بیمار اخذ می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا، دکتر فیروزه اکبری اسبق، رییس مرکز تخصصی زنان و زایمان میرزاکوچک خان در دومین روز از اجرای فاز نخست طرح ساماندهی نظام سلامت در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت گفت: با برگزاری جلسات با مسئولان بیمارستان، کادر تخصصی و پرسنل، موارد توجیهی در مورد نحوه اجرای این طرح بیان شده است و در حال حاضر تمام پرسنل نسبت به آن اشراف کامل دارند.

دکتر اکبری با اشاره به این که هرچند از قبل به دلیل برگزاری جلسات متعدد در سطح دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت، آمادگی اجرای این طرح در بیمارستان را داشتیم، افزود: به هر حال بسته رایگان شدن زایمان طبیعی و پرداخت ده درصدی هزینه‌های بخش بستری به طور کامل در این بیمارستان از 15 اردیبهشت ماه به اجرا در آمده و از ساعت 8 صبح روز گذشته تمام بیماران فقط ده درصد از کل صورت حساب بیمارستان را پرداخت می کنند.

دکتر اکبری خاطرنشان کرد: حتی آن دسته از بیمارانی که قبل از تاریخ مقرر، بستری شده‌اند و تاریخ ترخیص آنها پس از آغاز اجرای طرح بوده است نیز شامل این طرح می شوند. به طوری که تمام آزمایشها در داخل خود بیمارستان انجام می شود علاوه بر این که همراه بیمار دیگر قرار نیست برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان برود. البته بیماران سرپایی شامل این طرح نیستند.

رییس مرکز تخصصی زنان و زایمان میرزاکوچک خان ادامه داد: با این حال صورت حساب تمام داروها و تجهیزاتی که قبلا بیماران خریداری کرده‌اند نیز شامل پرداخت ده درصدی می شود.

وی با اشاره به این که بیمار برای استفاده از آمبولانس نیز هیچ هزینه ای پرداخت نمی کند، گفت: با توجه به آمادگی بیمارستان از اسفند ماه و برگزاری جلسات توجیهی، تاکنون مشکلی برای اجرای طرح وجود نداشته است. بیماران زایمان بسیار از این وضعیت خوشحال هستند و تعدادشان رو به افزایش است. ضمن این که آرامش خاصی هنگام مراجعه به صندوق در بیماران و همراهانشان دیده می شود.

دکتر اکبری با بیان این که این بیمارستان یک مرکز دانشگاهی است، خاطرنشان کرد:  تغییری در تعرفه ها و افزایش آنها اتفاق نیفتاده بلکه بیمار روی همان تعرفه قبلی، فقط ده درصد هزینه‌ها را پرداخت می کند. از نظر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای تشویق به زایمان طبیعی نیز تدابیری اتخاذ شده است.

وی در ادامه توضیح داد: از روز گذشته تا کنون تعداد مراجعان خیلی زیاد شده و در صورت اطلاع رسانی بیشتر و افزایش بیشتر مراجعات، آمادگی کامل برای خدمات رسانی داریم. در حال حاضر ترخیص و پذیرش تکلیف خود را می دانند و سیستم متمرکزی برپا شده که اگر بیمارستان ها هم بخواهند هزینه بیشتری از بیمار بگیرند، این کار تحت سیستم، برایشان مقدور نیست و به صورت خودکار تنها ده درصد از بیمار اخذ می شود.

وی در پایان گفت: با اطلاع رسانی کامل، بیماران نیز با آمدن به بیمارستان در جریان کامل نحوه پرداخت ها قرار می‌گیرند. این در حالی است که هفته گذشته در زمینه پاسخگویی به مراجعان صندوق‌ها در مورد نحوه پرداخت‌ها مشکلات زیادی وجود داشت ولی در حال حاضر ودیعه های بیماران به یک چهارم کاهش پیدا کرده و ما در حال پرداخت مابه التفاوت ها هنگام ترخیص هستیم. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.