معاون وزير و رئيس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

حمایت از داروهای تولید داخل و کاهش هزینه‌های دارویی مهمترین سیاست دارویی کشور

معاون وزير و رئيس سازمان غذا و دارو گفت: دولت در سال 92 موفق شد كه بحران دارويي را كه از نيمه اول سال در كشور ايجاد شده بود با بسيج امكانات خود حل كند و شاهد آرامش در بازار دارويي و دسترسي مردم به داروها بوديم.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،، دکتر رسول دیناروند در نشست رییس جمهوری با وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه که صبح امروز همزمان با آغاز طرح تحول نظام سلامت برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: در سال 93 سياست هاي تأمين و تدارك دارو به سمت حمايت از توليد داخل و همچنين كاهش هزينه‌هاي دارويي مردم ادامه خواهد داشت.

وی همچنين در حوزه نظارت بر كيفيت و سلامت فراورده‌هاي غذايي و ساير كالاهاي سلامت محور اشاره کرد و افزود: تقويت برنامه‌هاي نظارتي بخصوص نظارت در سطح عرضه را پيگيري مي‌كنيم. همچنین در زمينه‌هاي كاهش مصرف مواد آسيب‌رسان به سلامت مانند نمك، روغن (به خصوص اسيدهاي چرب ترانس و اشباع) و شكر تلاش خواهيم نمود.

رییس سازمان غذا و دارو، برنامه نسخه‌نويسي الكترونيك به منظور منطقي كردن تجويز و مصرف دارو و راه‌اندازي پورتال دارويي برای نظارت دقيق بر تمام فرايندهاي تأمين، تدارك، توزيع و عرضه دارو را از دیگر اولويت‌هاي سال 93 این سازمان اعلام کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار