"صادرات دارو "بالغ بر 200 میلیون دلار است/داروهای تولید داخل بی‌کیفیت نیستند

رییس سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی اثر بخشی داروهای تولید داخل را در حد استانداردهای جهانی عنوان کرد و گفت: حتی "دوران دفاع مقدس" را با داروهای تولید داخل سپری کردیم.

محمود نجفی عرب رییس سندیکای تولید کنندگان داروهای انسانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:تا حدود 15 سال پیش واردات دارو به آن مفهوم نداشتیم و تنها چند شرکت دولتی داروهایی را که تولید داخلی نداشتند وارد میکردند 
 
وی تصریح کرد:هم اکنون به کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس و همچنین اروپا صادرات دارو داریم. 
 
وی با بیان اینکه با داروهای تولید داخل درمانها و کنترل‌های لازم در سیستم سلامت انجام می‌گیرد افزود: برخی مواقع سیاست‌هایی که شرکت‌های خارجی اعمال می‌کنند این است که یک بیماری را با دارویی که شبه دارو بوده و در آن مواد اولیه و موثره دارویی موجود نیست درمان می‌کنند. 
 
وی تاکید کرد: این امر یک حالت روانی بر جامعه حاکم می‌کند در حالی که برخی داروهای داخلی ممکن است بدلیل شرایط فیزیولوژیکی افراد اثربخشی متفاوتی داشته باشند  یعنی اثر آنها بروی برخی از بیماران بالا بوده و در بعضی بی اثر باشد که امری طبیعی است. 
 
نجفی عرب با اشاره به اینکه در این مواقع پزشک با تجویز همان دارو که تولید یک شرکت داخلی دیگر است روند درمانی را پیگیری می‌کند بیان داشت: این به این معنی نیست که داروی اول اثربخشی لازم را نداشته و یا از کیفیت برخوردار نبوده است. 
  
به گفته وی شرایط متفاوت گوارش انسانها عامل مهمی در اثر بخشی داروست و افراد جامعه ما نه تنها در مورد دارو بلکه در خصوص سایر محصولات فکر می‌کنند مصرف نوع خارجی بسیار بهتر است.

انتهای پیام/


برچسب ها: دارو ، صادرات ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار