روستا‌آزاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

ضرورت تفکیک قانون احزاب به شاخص‌های معین جهت مشخص ساختن نقش دلسوزها در پیشبرد امور

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به ماهیت‌ ذاتی احزاب یعنی کسب قدرت و ایجاد تفکر و فضای مدیریتی، بایستی قانون احزاب و آئین‌نامه‌ها را به شاخص‌های معین از یکدیگر تفکیک کرد تا در این میان نقش لابی‌گری‌ها و دلسوزی‌ها در جامعه برای پیشبرد امور مشخص شود.

"رضا روستاآزاد" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش دولت و پیشنهادش به قوه مجریه نسبت به عملکرد احزاب در سال جدید اظهار داشت: با توجه به ماهیت‌ ذاتی احزاب یعنی کسب قدرت و ایجاد تفکر و فضای مدیریتی، بایستی قانون احزاب و آئین‌نامه‌ها را به شاخص‌های معین از یکدیگر تفکیک کرد تا در این میان نقش لابی‌گری‌ها و دلسوزی‌ها در جامعه برای پیشبرد امور مشخص شود.

وی افزود: اگر احزاب با آئین‌نامه‌های مشخص بتواند به فعال کردن مجموعه‌های دلسوز و همچنین فیلترینگ شخصیت‌های ناسالم در جامعه بپردازند کمک زیادی در پیشبرد امور انجام داده‌ و البته دولت هم باید با کمک کردن و اعطای اعتبارات مالی و بودجه‌ای به احزاب در فعالیت‌هایشان به آنها کمک کند.

روستاآزاد خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن شرایط ایده‌ال در جامعه، احزاب با رهنمودهای منطقی و درست می‌توانند به دولت در پیشبرد امور یاری رسانند.

وی به پیشنهاد خود به دولت درباره اجرای بهتر امور کشور اشاره کرد و افزود: دولت باید با روحیه خدمتگزاری هشتاد میلیون ایرانی را در کشور فعال و از طریق اصلاح قوانین و آئین‌نامه‌های موجود، ایران را به یک ابرقدرت بلامنازع در تمامی عرصه‌ها تبدیل کند و هیچگاه نباید با هراس از روحیه خدمتگزاری خود بکاهد.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به پیشنهادش به قوه قضاییه برای اجرای بهتر امور در فعالیت احزاب اشاره و تصریح کرد: این قوه همچون گذشته به بهترین شکل ممکن به عنوان مجری قانون به مسائل حقوقی احزاب رسیدگی و باید به عنوان یک رکن تاثیرگذار و مهم در کشور هرگونه تخلفی را به اشد مجازات برساند و با تفکر اصل بر برائت و سلامت، گردش کار را در جامعه ایجاد کند.

روستاآزاد درباره نقش مجلس شورای اسلامی در سال جدید گفت: قوه مقننه هم، قطعا با قانون‌گذاری صحیح نقش بسیار جدی را در کنار لوایح ارائه شده از سوی دولت از خود ایفا کند.

وی ادامه داد: انتقادپذیری مهمترین مسئله‌ای است که همواره باید مورد تاکید مسئولان قرار گیرد و مسئولان در عمل نسبت به شعارهایی که در برهه‌ای از زمان خطاب به ملت سر دادند، پایبند و در گردش کارها و امور داخلی و خارجی کشور باید تا جایی که امکان‌پذیر است شفاف و صریح باشند چرا که در صورت وجود جامعه‌ای انتقادی قطعا به سمت ثبات و رشد در عرصه‌های مختلف پیش خواهیم رفت.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه در صورت وجود مدیریت و کنترل صحیح در جامعه مردم از خط قرمزها عبور نخواهند کرد، گفت: باید در فضایی شفاف و بدون نیت شوم سیاسی وارد فضای انتقادی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حزب ، ایران ، دولت ، مجلس ، قضایی ، جامعه ، yjc ، party ، parleman ، state
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار