در هفته ای که گذشت، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی علاوه بر واکنش نسبت به حمله احتمالی آمریکا و همپیمانانش به سوریه، بار دیگر بحث‌هایی را پیرامون تحزب‌گرایی و موانع رشد و توسعه احزاب مطرح کردند. همچنین نباید از برگزاری چهاردهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با حضور ریئس جمهور نیز غافل شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در هفته‌ای که گذشت، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی علاوه بر واکنش نسبت به حمله احتمالی آمریکا و همپیمانانش به سوریه، بار دیگر بحث‌هایی را پیرامون تحزب گرایی و موانع رشد و توسعه احزاب مطرح کردند. همچنین نباید از برگزاری چهاردهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با حضور ریئس‌جمهور نیز غافل شد.

سیدی رکنی: برخي از كارشناسان با شالوده تحزب در كشور بيگانه‌اند


دبیرکل جبهه اصولگریان اصلاح‌طلب با بيان اينكه اظهارنظر برخي افراد صرفا بر مبناي اميال شخصي است، گفت: برخي از كارشناسان كه با شالوده تحزب در كشور بيگانه هستند، به ارائه نظر مي‌پردازند كه متاسفانه اين آفت دامنه‌ تحزب را در كشور فراگرفته‌ است.






کریمی اصفهانی: تحقق حماسه اقتصادي نيازمند بستري آرام و بدون التهاب است

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با بیان اینکه دستگاه‌های اقتصادی و امنیتی باید امنیت سرمایه‌گذاری را تضمین کنند، گفت: مطابق با دستور اسلام، اگر روش و کار سالم باشد، ظلم و رانت‌خواری وجود نداشته باشد نظام اعتدال مانعی برای تحقق حماسه اقتصادی نمی‌بیند.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری: ملت‌های بیدار در برابر حمله به سوریه سکوت نمی‌کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اقدام نظامی در سوریه به ضرر آمریکا و همپیمانانش تمام خواهد شد، گفت: ملت‌های بیدار در برابر حمله به سوریه سکوت نمی‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی :سوريه دژ مستحكم مقابله با اسرائيل است / ايران بايد در مقابل ماجراجويي آمريکا هوشيارانه برخورد کند


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اهميت راهبردي سوريه در منطقه، به عنوان دژ مستحكم مقابله با اسرائيل گفت: جمهوري اسلامي ايران در مقابل ماجراجويي‌هاي آمريكا كه مانند ابر سياهي كل منطقه را فرا مي‌گيرد، بايد هوشيارانه و آگاهانه برخورد كند.





طبیب‌زاده :ضرورت برقراري ارتباط احزاب با مردم از طريق رسانه‌


عضو جبهه پایداری با اشاره به مردم‌سالاری دینی در كشور گفت: اشاره به اين مقوله در قانون اساسی باعث تفاوت نظام سیاسی جمهوری اسلامی با غرب شده كه احزاب داخلي تمامی این اصول را در قانون اساسی کشور پذیرفته‌اند.


انبار لویی :منشور اخلاقی خانه احزاب معيار تعامل تشکل‌ها خواهد بود

عضو حزب مؤتلفه اسلامی گفت: منشور اخلاقی مصوب در خانه احزاب، معیار و ملاک فوق‌العاده‌ای برای تعامل احزاب است و می‌تواند مبنای مناسبات جدید احزاب، مطبوعات ، رسانه‌ها و جریانات سیاسی قرار گیرد.




محتشمی :ترسيم آينده رقابت‌هاي سياسي برپايه "منشور اعتدال" / گفتمان اصلاحات هسته مرکزي اعتدال است

دبيرکل حزب آزادي با بيان اينکه جريان اصولگرا و اصلاح‌طلب نيازمند منشور اعتدال است، گفت: براي تبديل اعتدال به يك هژموني بايد منشور اعتدال برمبناي اصول و مبناي گفتمان اعتدال تهيه شده و آينده رقابت‌هاي سياسي را بر آن اساس ترسيم كرد.


آیت‌الله مهدوی کنی :اميدواريم رئيس‌جمهور در مسير خود ثابت قدم باشد/ بايد راه شهدا را ادامه دهيم




رئيس مجلس خبرگان رهبري در آغاز چهاردهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری‌ضمن گراميداشت ياد شهيدان رجايي و باهنر گفت: انفجار ساختمان نخست وزيري حادثه‌اي بسيار بزرگ بود چرا كه نقطه عطفي براي انقلاب ما و وسيله‌اي براي تعهد و بقاي آن بود در آن روز من نيز بايد در آن مجلس مي‌بودم اما در شوراي عالي قم اقامت داشتم.

انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، هفته ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار