در مصاحبه با سی ان ا ن؛

ظریف: توافق پیرامون پرونده هسته ای ایران تا پایان مذاکرات ژنو ممکن خواهد بود

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان ،توافق بر سر پرونده هسته ای ایران تا پایان مذاکرات روز جمعه را ممکن دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در سخنانی و در مصاحبه با شبکه سی ان ا ن توافق بر سر پرونده هسته ای ایران تا پایان مذاکرات روز جمعه را ممکن دانست.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به پیشنهاد گروه 5+1 برای تعلیق غنی سازی گفت:بطور خلاصه باید گفت،توقف غنی سازی قابل پذیرش نیست.

 ظریف به جزئیات توافق نامه اشاره نکرد اما گفت انتظار داریم به توافق دست یابیم.
 
وزیر امورخارجه ایران تأکید کرد: "ما در مرحله بسیار حساس مذاکرات قرار داریم و بهتر است این مذاکرات پشت میز مذاکره و نه در برنامه زنده تلویزیون  انجام می شود.اما من می توانم به شما بگویم که ما آماده ایم برخی از نگرانی های  مطرح شده از سوی طرف مقابل را رفع کنیم و متقابلا انتظار داریم که نگرانی های ما هم توسط طرف مقابل مرتفع شود."

ظریف تأکید کرد در حال توافق بر روی یک تفاهمنامه هستیم و امیدواریم در مذاکرات فردا به نوعی تفاهمنامه دست یابیم.

وی افزود:
همه ما سعی می کنیم در یک دوره محدود که امیدوارم کمتر از یک سال باشد این موضوع پایان یابد و هر دو طرف یک سری از اقدامات متقابل را به منظور ایجاد اعتماد و رفع نگرانی ها انجام دهند.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایران غنی‌سازی را تعلیق می‌کند گفت: « ایران قبلا غنی‌سازی را تعلیق کرد، اما چیزی به دست نیاورد. پس چرا باید این کار را تکرار کند؟ اما با این حال به نگرانی‌ها می‌پردازیم.»
 
ظریف تصریح کرد احتمال رسیدن به توافق در این مذاکرات قبل از به پایان رسیدن آن در فردا وجود دارد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار