گزارش/ قضا در هفته‌ای که گذشت؛

از مفتوح ماندن پرونده تخلفات پتروشيمي تا اعلام نقش یقه سفیدها در فساد سه هزار میلیاردی توسط وزیر دادگستری

مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله مفتوح ماندن پرونده تخلفات پتروشيمي، موافقت دادگاه انقلاب با تقاضای استمهال "فاطمه هاشمی"، تکذیب اخبار حراج اموال "مه آفرید"، فاقد بحث کیفری بودن پرونده "سلحشور"، آيين‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان از سوی آملی لاریجانی، اعلام جزئیات پرونده مهدی هاشمی و نقش یقه سفیدها در فساد سه هزار میلیاردی توسط وزیر دادگستری و ... را در اين گزارش خبري بخوانيد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله مفتوح ماندن پرونده تخلفات پتروشيمي، موافقت دادگاه انقلاب با تقاضای استمهال "فاطمه هاشمی"، تکذیب اخبار حراج اموال "مه آفرید"، فاقد بحث کیفری بودن پرونده "سلحشور"، آيين‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان از سوی آملی لاریجانی، اعلام جزئیات پرونده مهدی هاشمی و نقش یقه سفیدها در فساد سه هزار میلیاردی توسط وزیر دادگستری و ... را در اين گزارش خبري بخوانيد.


**اظهارات و نقل‌قول‌های عجیب نعیمه اشراقی نسبت به خانواده معظم شهدا منجر به طرح شکایتی از سوی خانواده شهدا و ایثارگران از وی شد که در حال حاضر نیز اين شکایت به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع داده شده است.




شاکیان نعیمه اشراقی امروز در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر می‌شوند

مسئول هيئت خانواده شهدا و ایثارگران گفت: امروز (شنبه 11 آبان) برای رسیدگی به پرونده شکایت خانواده شهدا و ایثارگران از نعیمه اشراقی به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه خواهیم کرد.



**در همه دادسراهای کشور و از سوی همه دادستان‌ها معاونینی انتخاب می‌شوند که در سال 91 رئیس قوه قضائیه طی دستورالعملی دادستان‌های انقلاب مسئولیت ورود به پیشگیری از وقوع جرم را با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم به عهده دارند.

تلاش دستگاه قضا در راستای کاهش جرائم

قائم مقام معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: سیستم، ساختار و فرآیند فعالیت دستگاه قضا با هدف کاهش جرائم دنبال می‌شود.



**نظام جمهوری اسلامی شخصیت حقوقی دارد که وظایف آن در قانون اساسی ترسیم شده و نظام برای تحقق اهداف باید پیشرفته و توسعه یافته باشد که در این راه باید نظام عادلانه را در سطح فراملی محقق کنیم و این وظیفه ترسیم یک نگاه الگوست.

 

پیام اصلی لایحه پیشگیری از وقوع جرم هماهنگی میان سه قوه است

قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم، وظیفه راهبردی در پیش دارد و پیام اصلی این لایحه در پیشگیری از وقوع جرم ایجاد همدلی و هماهنگی بین سه قوه برای تحقق اهداف جامعه است.



**صندوق توسعه ملي حدود 24ميليارد دلار با بانك‌هاي عامل پروژه دارد، يعني بانك‌ها اين 24 ميليارد را سرمايه گذاري كرده‌اند و اصل و سود آن تضمين شده است، ضمن این که بيش از 18 ميليارد دلار نيز موجودي نقدي صندوق است كه بخشي از آن از سوي بانك مركزي در قالب‌هاي مختلف برداشت شده و جمع موجودي اين صندوق 54 ميليارد و 500 ميليون دلار است.


54ميليارد و 500 ميليون دلار جمع موجودي صندوق توسعه ملی

رئيس سازمان بازرسي كل كشور كه رياست نظارت و بازرسي صندوق توسعه ملي را بر عهده دارد با ارائه گزارشي از موجودي اين صندوق گفت: براي پيشگيري از تشويش اذهان عمومي اعلام مي‌كنم كه جمع موجودي اين صندوق 54 ميليارد و 500 ميليون دلار است.



**سازمان بازرسي كل كشور طي مكاتبات متعدد مراتب فوق الذكر را پيگيري کرده و منتظر اقدامات دادسراي امور اقتصادي و همچنين هيأت رسيدگي به تخلفات اداري شركت ملي صنايع پتروشيمي است.



توضيحات سازمان بازرسي درباره یک خبر/ پرونده تخلفات پتروشيمي همچنان مفتوح است

روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور درباره خبر «پتروشيمي ايلام در آستانه افتتاح/ خبري از رسيدگي به پرونده اختلاس نيست» كه در تاريخ (7آبان ماه) در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده توضيحاتي ارائه داد.



**پرونده فاطمه هاشمی پس از صدور کیفرخواست از سوی دادستانی تهران به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد و دادگاه 18 آبان ماه را برای برگزاری جلسه دادگاه تعیین کرد که اکنون به گفته وکیل مدافع وی، این شعبه با تقاضای استمهال موافقت کرده است.



دادگاه انقلاب با تقاضای استمهال "فاطمه هاشمی" موافقت کرد

وکیل خانواده هاشمی گفت: از آنجایی که بدون شکایت شاکی خصوصی درخواست کیفرخواست موکلم صادر شده بود، بنده تقاضای استمهال کردم و شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی با این تقاضا موافقت کرده است.



**فرمایشات مقام معظم رهبری فصل جدیدی در دیپلماسی ما و حتی به تصمیم‌گیری‌های دشمنان ما از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند، که اگر استفاده کنند به تعهدات خود عمل کردند و گرنه دست این‌ها رو شده و برای همیشه مردم از اینکه اعتمادی به آن‌ها بکنند دوری خواهند کرد.



ملت ایران حسینی است و در مقابل یزیدیان زمان می‌ایستد

معاون دادستان کل کشور با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم یوم‌الله 13 آبان گفت: ملت ایران حسینی است و در برابر یزدیان زمان می‌ایستد.



** به منظور پرداخت پول دولت، بانک و بستانکاران؛ اموال مورد نظر به فروش می‌رسد و عنوان حراج ندارد.


اموال "مه آفرید" به حراج گذاشته نشده است

قاضی پرونده فساد سه هزار میلیاردی گفت: اموال مه آفرید امیر خسروی حراج نشده است و اگر فروشی صورت بگیرد در راستای رد مال و دیون وی است.



** فعالیت در فضای مجازی نیز نیازمند تقنین وسیع و جدی است چرا که آنچه در فضای مجازی می‌گذرد صرفا تفنن نیست و می‌تواند تبعات و لطماتی در پی داشته باشد که نیازمند پیگیری‌های قضایی خواهد بود.



سیستم قضایی ایران قوانین مناسبی در خصوص حق مالکیت معنوی تصویب کرده است

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در دیدار با هیاتی از وکلا و حقوقدانان ایتالیایی گفت: سیستم قضایی ایران در خصوص حق مالکیت معنوی قوانین مناسبی را به تصویب رسانده که کارگشاست.



**امام خمینی(ره) با شناختی که از استعمار داشتند و در تایید این حرکت و اقدام دانشجویان، آن را انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب نخست نامیدند.



سفارت آمریکا در هر کشوری "لانه جاسوسی" است

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: امروز با گذشت 33 سال از حادثه تسخیر لانه جاسوسی، حتی دوستان اروپایی آمریکا هم دریافته‌اند هدف آمریکا از تاسیس سفارتخانه‌هایش جاسوسی است.



**مباحث قرآن كريم سراسر درس اخلاق است زيرا برنامه زندگي است، خصوصيت هر مسلمان  اين است كه با مستكبرين دشمن است به فرموده قرآن كريم نيز اولين مستكبر شيطان است و دومين مستكبر فرعون است و بعد كسانيكه پيروي از شيطان و فراعنه كنند.


خصوصيت مسلمانان دشمني با استكبار است

رئیس دیوان عالی کشور گفت: قرآن كريم سراسر درس اخلاق و برنامه زندگي است، خصوصيت هر مسلمان دشمنی با استکبار است.



**به دنبال صحبت‌های فرج الله سلحشور علیه بازیگران زن سینمای ایران ۱۸ بازیگر زن سینمای ایران باتنظیم شکایتی از وی به شعبه ۹ دادگاه رسانه شکایت کردند.


پرونده "سلحشور" در شعبه بلاتصدی و فاقد بحث کیفری است

وکیل مدافع سلحشور گفت: پرونده موکلش به علت نداشتن بازپرس، در شعبه بلاتصدی قرار دارد و فاقد بحث کیفری است.



** فرد آموزش ديده و واجد شرايط كه طبق ضوابط و مقررات صلاحيت وي به تأييد رسيده و پيگيري و نظارت بر حسن اجراي تكاليف مراقبت بعد از خروج فرد و يا افراد را در زمان مقرر به عهده داشته و موظف است گزارش وضعيت را به طور مستمر به مدير مركز گزارش دهد.


آيين نامه مراقبت بعد از خروج معتادان

رئیس قوه قضاییه آيين نامه مراقبت بعد از خروج معتادان را ابلاغ کرد.



**"محمدعلی اسفنانی"در مورد جزئیات حضور وزیر دادگستری در جلسه امروز کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در این جلسه دو سوال از سوی دو نماینده مطرح شد که یک سوال مشترک بود.


اعلام جزئیات پرونده مهدی هاشمی و نقش یقه سفیدها در فساد سه هزار میلیاردی

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس آخرین جزئیات طرح پرسش نمایندگان از وزیر دادگستری و پاسخ حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی را اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار