گزارش/قضا در هفته‌اي كه گذشت

از عدم تعيين وقت "دادگاه تجديدنظر بيمه ايران" تا ديدار "پورمحمدي" با وزير دادگستري عراق

مهم‌ترین اخبار حوزه حقوقی قضایی در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زير بخوانید.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، بستري شدن وزير سابق دادگستري مرتضي بختياري در يكي از بيمارستان‌هاي شهر تهران، صحيح بودن حكم تخليه ساختمان لادن و اينكه دولت دهم حقي در آن ندارد، عدم تاييد احكام پرونده كهريزك در ديوان عالي كشور، عدم تعيين وقت دادگاه تجديدنظر بيمه ايران، پيگيري شكايت آيت‌الله هاشمي از "حميد رسايي"، ديدار پورمحمدي با وزير دادگستري عراق، کاهش میلیونی مراجعات با راه‌اندازي سامانه الکترونيک ثبت اسناد از مهم‌ترین اخبار این هفته دستگاه قضایی بود.

**وزیر سابق دادگستری از تاريخ 26 مرداد ماه،  به دنبال شدت کسالتی که داشت، در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود.فرزند مرتضی بختیاری در اين رابطه گفته بود: فعلا وضعیت جسمی پدرم مناسب نیست.
 




وضعیت جسمی پدرم وخیم‌تر شده است

فرزند وزير سابق دادگستري با بیان اینکه وضعیت جسمی پدرم وخیم‌تر شده است، گفت: وي تحت نظر پزشک قرار دارد و از شب گذشته حال وی وخیم‌تر و به اورژانس بیمارستان منتقل شد.

**ساختمان لادن در نزدیکی ساختمان صدا و سیما در خیابان الوند قرار دارد و تا قبل از استقرار رحیمی، در اختیار رسانه ملی بود. در اواخر دولت دهم این ساختمان از صدا و سیما بازپس گرفته شد و به عنوان ساختمان شماره 2 دانشگاه جامع ایرانیان در اختیار دولت وقت قرار گرفت و پس از پایان دولت، به دفتر محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد تبدیل شد، اما هفته پیش دوباره تحت تملک نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت.
 




حکم تخلیه ساختمان لادن صحيح است و دولت دهم حقي در آن ندارد

يك وكيل دادگستري گفت: حکم تخلیه ساختمان لادن صحيح است و این مسئله نمی‌تواند برای دولت دهم حقي را بوجود آورد و اين دولت حق استفاده از این ساختمان را تنها تا زمانی که در آن فعالیت می‌کرده، داشته است.


**پرونده موسوم به بيمه ايران متشكل از اختلاس در بيمه ايران و استانداري تهران است كه" 78" متهم دارد. رسیدگی به پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران و استانداری تهران از یکم خرداد ماه سال 91 در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد و پس از يک سال حکم مجازات براي آن‌ها صادر شد.





دادگاه تجديدنظر بيمه ايران تعيين وقت نشده است/ عدم تاييد احكام پرونده كهريزك در ديوان عالي كشور

سرپرست دادگاه‌هاي كيفري استان تهران گفت: بخشي از پرونده بيمه ايران براي رسيدگي مجدد به شعبه 79 ارجاع داده شده و براي اين مهم هنوز تعيين وقت نشده است.

**حميد رسايي نماينده مردم تهران در جريان راي اعتماد به وزراي كابينه دولت يازدهم در نطق خود عناويني را به آيت‌الله هاشمي نسبت داد كه اكنون آيت‌الله هاشمي در اين باره از وي شكايت كرده است و دادستان تهران نيز در حال تحقيق و تفحص در ارتباط با اين مهم است.





پيگيري شكايت آيت‌الله هاشمي از "حميد رسايي"

وكيل خانواده هاشمي گفت: شكايت آيت‌الله هاشمي از حميد رسايي در دادگاه ويژه روحانيت پيگيري خواهد شد.


**حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفي پورمحمدي؛ وزير دادگستري كشورمان (دوشنبه، 25 شهريور) با "حسن الشمري" وزير دادگستري عراق ديدار كرد.




پورمحمدي با وزير دادگستري عراق ديدار مي‌كند

وزير دادگستري دولت يازدهم فردا با وزير دادگستري عراق، حسن الشمري ديدار خواهد كرد.

**میلیون‌ها مراجعه ماهانه به پورتال سازمان و سامانه های الکترونیکی انجام می‌شود که این مراجعات در گذشته به صورت حضوری و با وجود مشکلات زیاد بود که این مشکلات کاهش یافته است و به سمتی می رویم که روز‌به‌روز کار را بهتر انجام دهیم.





کاهش میلیونی مراجعات با راه‌اندازي سامانه الکترونيک ثبت اسناد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم افتتاح رسمی سامانه صدور الکترونیک اسناد رسمی در استان کرمان گفت: راه‌اندازی سامانه الکترونیک موجب کاهش میلیونی مراجعات به سازمان ثبت اسناد و املاک شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار