رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت از آمار ابتلا به وبا خبر داد:

موردی از ابتلا در افراد ایرانی گزارش نشده است

طبق گفته های رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت افغانیهایی که غیرقانونی وارد کشور شده اند عامل ورود وبا به کشور بوده اند و تا به امروز یک نفر فوت و ۳۵ نفر مبتلا به این بیماری شده اند.

دکتر مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص وبا گفت:موارد ابتلا به وبا در افغانیهایی که غیر قانونی وارد کشور شده اند مشاهده شده  که خوشبختانه علی رغم اینکه تعدادی از این مهاجرین در چند استان پخش شده بودند با کمک فرمانداری این استانها و نیروی انتظامی طی دو روز این افراد شناسایی شدند و بلافاصله تحت درمان قرار گرفتتد. 

وی با بیان این که تا به حال یک نفر فوتی و ۳۵ نفر مبتلا به وبا در این افراد گزارش شده اند افزود:بخش عمده ای از این افراد در سیستان و مواردی هم در استان کرمان ، فارس و یک مورد در کرج  شناسايی شده اند و خوشبختانه موردی از ابتلا در افراد ایرانی تا به امروز گزارش نشده است. 

گویا با تاکید بر این که تبعه پاکستانی هم در بین مبتلایان به وبا بوده عنوان کرد: به مردم به خصوص مردم استانهای فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان توصیه میکنیم که موارد بهداشت فردی را رعایت کنند، از آب اشامیدنی مطمئن مصرف کنند و از دستفروشها آب و مواد غذایی و یخ غیر بهداشتی خریداری نکنند. 

اسقرار قرنطینه پزشکی در مرزهای شمال شرقی 

دکتر شیبانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه اظهار کرد:از شنبه هفته قبل دو مورد افاغنه مبتلا به وبا از مرز سراوان به طور غیر قانونی وارد کشور شدند که بعد از دستگیری آنها به اردوگاهی که محل نگهداری افاغنه ای که غیر قانونی وارد کشور شده اند منتقل شدند که این موضوع باعث افزایش انتقال وبا شد. 

وی با بیان این که تعداد ۲۱ نفر به دلیل اسهال و دل درد در بیمارستان بستری شدند تصریح کرد: از۱۴۰ نفر افراد  دارای علائم گوارشی همچون اسهال آزمایش ۲۸ نفر آنها مثبت بوده است که نوع سوشه آنها هم ایناوا بوده به این معنی که از خارج وارد کشور شده است. 

شیبانی خاطر نشان کرد:تمام اقدامات همچون گند زدایی اردوگاه لباس ملحفه و سرویسهای بهداشتی انجام شده است . همچنین در ورودی مرزها قرنطینه پزشکی صورت میگیرد به طوری که از  تمام افرادی که قصد ورود از افغانستان به کشور را دارند ازمایش وبا گرفته میشد تا در صورت مثبت بودن ازمایش از ورود فرد  به کشور جلوگیری و تحت درمان قرار گیرد. /ح
برچسب ها: وبا ، وزارت بهداشت ، آب ، یخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار