در 20 سال اخير:

تعداد موارد وبا در كشور بيش از 10 برابر كاهش يافته است

با بهبود وضعيت بهسازي محيط و منابع آب، تعداد موارد گزارش شده بيماري وبا در كشور در 20 سال اخير، بيش از 10 برابر كاهش يافته است.

عليرضا نصيبي، متخصص بيماري هاي عفوني در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران افزود: وبا بيماري اسهالي مرگباري است كه از طريق آب و غذاي آلوده، به انسان منتقل مي شود.

وي با بيان اينكه وبا يك مشكل جهاني محسوب مي شود، تصريح كرد: سالانه ده ها هزار نفر از مردم جهان به وبا مبتلا مي شوند كه قسمت قابل ملاحظه اي از آن ها بر اثر بيماري جهان خود را از دست مي دهند.

نصيبي يادآور شد: تعداد موارد وبا در جهان در سال هاي اخير كاهش يافته است كه البته براي اينكه اين مشكل جهاني برطرف شود، اقدامات جدي و عملي تري بايد صورت گيرد.

وي، با اشاره به كاهش چشمگير موارد ابتلا و مرگ و مير ناشي از وبا در ايران، تأكيد كرد: با بهبود وضعيت بهسازي محيط و منابع آب، تعداد موارد گزارش شده بيماري وبا در كشور در 20 سال ا خير، بيش از 10 برابر كاهش يافته است.

نصيبي گفت: با توجه به اينكه در كشورمان هر سال مواردي از وبا در برخي از استان ها گزارش مي شود، با انجام برنامه ريزي هاي تكميلي و ارائه راهكارهاي مؤثرتر، مي توان مشكل بهداشتي بيماري وبا را برطرف كرد./ع2

برچسب ها: وبا ، بیماری ، آلوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار