به منظور پيشگيري از ابتلا به وبا؛

آب رودخانه ها و چشمه هاي ناشناخته را مصرف نكنيد

به منظور پيشگيري از ابتلا به وبا بايد از مصرف آب رودخانه ها و چشمه هاي ناشناخته و نيز آب پارك هايي كه فاقد علائم هشدار دهنده هستند جدا پرهيز كنيد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا،‌ مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: وبا بيماري اسهالي است كه توسط باكتري ايجاد مي شود و از طريق آب و مواد غذايي آلوده به باكتري،‌ بيماري انتقال يافته و در صورت عدم رعايت بهداشت فردي و عمومي و مصرف آب و غذاي آلوده، همه گيري ايجاد مي شود.
 
بنابراين گزارش، دوره نهفتگي بيماري وبا بين 12 ساعت تا 6 روز به طول مي انجامد و طي اين مدت، اين بيماري در  بيشتر افراد فاقد علائم بوده و يا به صورت اسهال خفيف بروز مي كند بنابراين امكان شيوع از طريق مسافران آلوده و بدون علامت زياد است.
 
اين گزارش مي افزايد، اسهال، استفراغ بدون حالت تهوع قبلي، عطش فراوان و بعضا بدون دل درد از علائم باليني اين بيماري است و در كودكان،‌ بيماري ممكن است با تب، تشنج و عدم هوشياري همراه باشد.
 
بر اساس اين گزارش، در صورت ابتلا به بيماري وبا و به منظور جبران بخش مهمي از آب و املاح از دست رفته فرد بيمار، مي توان از پودر ORS استفاده كرده و فورا فرد مبتلا را به نزديكترين مركز بهداشتي درماني يا بيمارستان انتقال داد.
 
مركز مديريت بيماري هاي واگير به منظور جلوگيري از ابتلا به اين بيماري به افراد توصيه كرد: يخ را از مكان هاي بهداشتي تهيه كنند،‌ دست ها را به طور مرتب با آب و صابون شستشو دهند و از خريد مواد غذايي از دست فروشان دوره گرد به خصوص بستني،‌ آبميوه دست ساز، فالوده و ساندويچ خودداري كنند.
 
بر اساس اين گزارش،‌ پرهيز از خوردن سبزيجات خام و سالاد فصل در مراسم هاي مختلف نيز توصيه مي شود و همچنين لازم است در مسير راه ها،‌ از رستوران ها كه كليه ضوابط بهداشتي را رعايت كردند، مواد غذايي تهيه شود و از مصرف ماهي هاي صيد شده از رودخانه هاي آلوده به فاضلاب جدا خودداري كنند./عط
برچسب ها: تب ، اسهال ، وبا ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار