خاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دادگاه‌هاي علني لايه‌هاي پنهان زندگي زورگيران را برملا مي‌كند

يک وکيل دادگستري گفت: علني برگزار شدن دادگاه‌هاي زورگيران به صورت علني لايه‌هاي پنهان زندگي اين خلافکاران را بر ملا و در معرض ديد و قضاوت عموم قرار مي‌دهد.

رضي خاني در گفتگو با خبرنگارحقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران در واکنش به برگزاري دادگاه زورگيران اخير به صورت علني و پخش مستقيم آن از رسانه ملي اظهار داشت: يکي از نتايج مثبت اين تصميم آگاهي عموم مردم از جزئيات اعترافات متهم، صحبت‌هاي قاضي و نماينده دادستان در دادگاه است.

وي با اشاره به اينکه از اين طريق مردم به صورت شفاف شاهد رسيدگي عادلانه به پرونده‌هاي قضائي زورگيران قرار مي‌گيرند تصريح کرد: برگزاري دادگاه به صورت علني از صدا و سيما موجب مي‌شود تا احاد جامعه در جريان شرايط زندگي زورگيران قرار گيرند چراکه برخي از اين متهمان در هنگام طرح دفاعيات، ناخودآگاه وارد يکسري مسائل خصوصي زندگي خود مي‌شوند. 

اين وكيل دادگستري خاطرنشان كرد: طرح دادگاه‌هاي علني يك ضرورت انكار ناپذير است و  به اين ترتيب مردم نسبت به بسترهاي وقوع جرايم آگاهي بيشتري پيدا مي‌كنند، ضمن اين كه لايه‌هاي پنهان زندگي اين خلافکاران در معرض ديد و قضاوت مردم قرار خواهد گرفت.
 
گفتني است؛ فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری ۱۰۰ نفر از اراذل و اوباش تهران تاكيد كرد: دادگاه برخی از زورگیران خشن، علنی برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار