يادداشت/

ادبيات و برگ ريزان خزاني آن + تصاوير

ادبيات كشور در دومين هفته سومين ماه از پاييز 1391 آنچنان دچار برگ ريزان خزاني شد كه گويا همچون درختان سرمازده پايان فصل پاييز، از داخل دچار سرمازدگي شده است.

 باشگاه خبرنگاران؛ يكي از وقايع رخ داده در ادبيات خزاني اين روزهاي كشور مي توان به اعتراض داوران بخش مستندنگاري پنجمين جايزه جلال آل احمد به نتايج نهايي اين جايزه ادبي اشاره كرد كه به گفته مسئولان برگزاري جايزه جلال آل احمد، حرف اول و آخر را در اعلام اين نتايج هيئت علمي مي زند.



از ديگر وقايع رخ داده در حوزه ادبيات در هفته دوم ماه آذر بايد از ارجاع لوح  تقدير و جايزه مادي اهدايي به "هدايت الله بهبودي" نويسنده كتاب "شرح اسم" به دبيرخانه پنجمين  دوره جايزه جلال آل احمد سخن گفت كه از پيامدهاي آن نيز مي توان به تأكيد "محمدرضا سرشار" بر ابطال نتايج نهايي پنجمين دوره جايزه جلال آل احمد در قالب يك يادداشت اشاره كرد.


به كما رفتن "خليل عمراني" و تداوم اين وضعيت براي "شاعر آييني" كشورمان از وقايع ادبي ديگر در هفته گذشته به حساب مي آيد.
همچنين در اين هفته، جوابيه اي در قالب اعتراض و شكوائيه اي خطاب به مصطفي رحماندوست و صدا و سيما، از سوي مسئول غرفه ايران در نمايشگاه فرانكفورت منتشر شد كه از مفاد اين شكوائيه مي توان به لزوم اصلاح گزارش پخش شده از بخش خبري "20:30" و ضرورت معرفي مسئولان ناتوان از پرسيدن يك سؤال به زبان انگليسي در نمايشگاه بين المللي كتاب فرانكفورت اشاره كرد.


لازم به ذكر است؛  از وقايع ديگر مؤثر در وضعيت ادبي كشور در دهمين هفته فصل پاييز 1391 مي توان به ذكر آغاز به كار پخش آزمايشي "راديو كتاب" و انتصاب "رضا حميدي" به عنوان دبير هفتمين جشنواره بين المللي شعر فجر پرداخت.


يكي از وقايع تلخ اين هفته درگذشت "احسان نراقي"، جامعه شناس توانا در حوزه نويسندگي متون جامعه شناختي و فلسفه است كه در اواخر هفته گذشته از مقابل بيمارستان "جم" و در ميان جمعي از دوستان و نزديكان خود براي دستيابي به آرامش ابدي به سوي قطعه نام آوران بهشت زهرا رفت.
گفتني است؛ در ميان اخبار هفته گذشته خبرگزاري (بي بي سي) خبري مبني بر نگارش نامه اي سرگشاده از سوي برخي از نويسندگان ايراني براي حذف مجوز كتاب منتشر شد كه يكي از صاحب امضاهاي پاي اين نامه دليل از اين اقدام خود را ناخشنودي از وضعيت مميزي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برشمرد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار