شهرام‌نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کتاب‌های معاند را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش نمی‌گذاریم

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور به عنوان نهاد مجری حضور ناشران کشورمان در نمایشگاه‌های بین المللی جهان انگ غیر‌انقلابی بودن به ناشران نمی‌زند و همه ناشران دارای مجوز را عزیز می‌شمارد.

امیر مسعود شهرام نیا، مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نحوه حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت گفت: اگر چه در روزهای اخیر یکی از خبرگزاری‌های معتبر کشور در قالب گزارشی از اختصاص پنج غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت به ناشران غیرانقلابی خبر داده بود اما در نظر ما همه ناشرانی که مجوز فعالیت در عرصه نشر را گرفته‌اند برای ما عزیز هستند و انگ غیر انقلابی بودن به آنها نمی‌زنیم.

وی ادامه داد: البته از نمایش کتاب‌های مغایر با ارزش‌های انقلابی در نمایشگاه فرانکفورت جلوگیری می‌کنیم و اینگونه کتاب‌ها را به نمایش نمی‌گذاریم.

شهرام‌نیا افزود: ما به صورت خودخواسته ناشری را از حضور در نمایشگاه فرانکفورت منع نمی‌کنیم و تا به امروز حضور 17ناشر در این نمایشگاه پیش‌بینی شده که برخی از آنها به بخش کودک و نوجوان منتقل می‌شوند زیرا آثاری که ارائه خواهند داد با این بخش تناسب دارد.

مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اظهار داشت: 6تشکل مرتبط با عرصه نشر نیز در نمایشگاه کتاب بین المللی کتاب فرانکفورت حضور خواهند داشت که از آن جمله می‌توان به اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، اتحادیه ناشران انقلاب اسلامی و انجمن زنان ناشر اشاره کرد.
 
شهرام نیا ادامه داد: نمایش نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان جهان و آثار نشاندهنده ماهیت گروه‌‎های تکفیری از برنامه‌های ما برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت به حساب می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ایران در شهریور ماه سال جاری در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب پکن و مسکو حضور خواهد داشت و رونمایی از ترجمه روسی کتاب «ایران ما» نوشته دکتر احمد خاتمی، پژوهشگر و استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی یکی از برنامه‌های ما در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار