ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب مکان نمایشگاه کتاب

مجموعه فرهنگی شهر آفتاب که تا به حال به عنوان یکی از چهار گزینه مطرح برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شناخته شده بود گوی رقابت را از رقیبان خود ربود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخرین هفته دی ماه سال جاری در حالی پشت سر گذاشته شد که نمایشگاه کتاب تهران پس از سالها خانه به دوشی تا حدودی به ثبات رسید و برگزارکنندگان آن شهر آفتاب را به عنوان گزینه جدی قابل دفاع برای برگزاری این نمایشگاه اعلام کردند.

شایان ذکر است بنابرگفته های سید عباس صالحی،معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد باقر قالیباف ،شهردار تهران قول داده که برای رفع دغدغه آینده برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تفاهمنامه ای به صورت حقوقی میان شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شود تا دیگر شاهد خانه به دوشی بزرگترین رخداد فرهنگی کشورمان نباشیم.

از وقایع دیگری که هفته گذشته در حوزه کتاب شاهد آن بودیم میتوان به اعلام بودجه پیشنهادی نهادهای مرتبط با کتاب و اعتراض بنیاد سعدی به رقم بودجه پیشنهادی اختصاص داده شده به این بنیاد اشاره کرد.

سید باقر سخایی،معاون اداری و مالی بنیاد سعدی به دنبال اعلام رقم 7میلیارد و 100میلیون تومانی به عنوان بودجه پیشنهادی این نهاد مرتبط با کتاب گفت :ما سعی میکنیم که در مجلس شورای اسلامی اقداماتی انجام بدهیم تا به رقمی در بودجه برسیم که نیاز بنیاد سعدی را تا اندازه ای رفع کند.

خاطرنشان میشود کلمه(شراب)و آمدن آن در متن برخی ازکتابهایی که در انتظار اخذ مجوز نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند هم در هفته گذشته خبرساز شد و همین زمینه محمد سلگی،مدیر ادره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب یک مصاحبه اعلام کرد که برخلاف آنچه که برخی از خبرگزاری ها و نشریات به نقل از وی منتشر کرده اند ودر تیتر آن آورده اند که استفاده از کلمه شراب در کتابها ممنوع است،اگر کلمه شراب در جایی استفاده شود که مراد و معنای جمله تقبیح شراب است،غیر عقلانی است که کسی آن را حذف کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.