اخبار ویژه روزنامه های صبح شنبه؛

سوء قصد به جان معاون یک وزیر/ ابطحي: نه آقاي خاتمي مياد و نه درسته كه بياد!

افشا شدن دروغ دیگری از رسانه های عربی درباره سوریه،مردم توقع دارند هاشمی دختر و پسرش را تحویل دادگاه دهد، دو دليل هاشمي براي عدم ورود بيشتربه مسائل سياسي ، و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های شنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

دي سايت: عربستان هيچ كاره است كليد سوريه دست ايران است

يك نشريه آلماني تصريح كرد نقش و نفوذ ايران در منطقه خاورميانه قابل انكار نيست و غرب بايد براي حل بحران سوريه با ايران مذاكره كند.

دي سايت با تصريح بر اين مطلب كه براي جلوگيري از وخامت اوضاع در سوريه بايد با ايران مذاكره كرد، نوشت: سوريه همچنان ارتش بزرگ و كاملا مجهز و مسلحي دارد. سوريه مي تواند سرنوشتي مانند لبنان يا عراق را پيدا كند.

دي سايت تصريح كرد: غرب تاكنون تا حد زيادي نقش ايران را در منطقه ناديده گرفته و انكار كرده است؛ ايران در گفتگوهاي بين المللي در مورد سوريه شركت نداشت. اين كار كاملا خطرناك است زيرا تهران نخواهد پذيرفت كه نفوذش در منطقه كاهش يابد و در عين حال نفوذ عربستان وهابي زياد شود. جامعه بين المللي هم بايد نسبت به قوي شدن بيش از حد عربستان بدگمان باشد.

نشريه آلماني خاطرنشان كرد: غرب نبايد به ابتكار ايران بي اعتنايي كند. براي جلوگيري از سناريوهايي مانند آنچه در لبنان يا عراق بعد از سال 2003 اتفاق افتاد بايد منافع ايران مورد توجه قرار گيرد گرچه اين كار با سنت فعلي متفاوت است.

ابطحي: نه آقاي خاتمي مياد و نه درسته كه بياد!

معاون حقوقي و پارلماني خاتمي در دولت اصلاحات مي گويد او در انتخابات رياست جمهوري نمي آيد.

محمدعلي ابطحي رئيس دفتر خاتمي در دولت اصلاحات، در صفحه فيس بوك خود درباره كمپين دعوت از خاتمي و تبليغات برخي اصلاح طلبان نوشت: من نمي دونم اينايي كه كمپين دعوت از آقاي خاتمي براي رياست جمهوري راه انداختن، كي هستن. ولي تو رو خدا به پير به پيغمبر اميد درست نكنين. نه آقاي خاتمي مياد و نه درسته كه بياد.

هفته گذشته محمد محمدرضايي از نمايندگان سابق مجلس خبر داده بود كه جمعي از اعضاي مجمع نمايندگان ادوار و شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، در ديدار با خاتمي، از وي براي انتخابات رياست جمهوري دعوت كردند.

محمدرضايي به ايسنا گفته بود: در جلسه اخير حاضران عمدتا شرايط كشور را براي حضور سيدمحمد خاتمي در انتخابات آينده به عنوان تنها كانديداي اصلاح طلبان كه مي تواند اجماع و اتفاق نظري بين آنها به وجود بياورد، مهيا مي ديدند. البته ايشان وعده اي براي حضور در انتخابات ندادند و اين موضوع را منوط به فراهم شدن شرايط و تعامل بيشتر حاكميت با جريانات اصلاح طلبان دانستند كه به نظر مي رسد در اين صورت احتمال كانديداتوري آقاي خاتمي وجود دارد.

گفتني است در پي راه اندازي وبلاگي در فضاي مجازي تحت عنوان دعوت از خاتمي، سايت خودنويس به مخاطبان خود هشدار داد و در اين وبلاگ نوشت: اين سايت اطلاعات مربوط به كاربران را جمع مي كند. دريافت مشخصات مرسوم نيست و كارشناسان اينترنت و امنيت سايبري توصيه مي كنند حتي الامكان از قرار دادن مشخصات خود در اختيار كمپين ها و سايت هاي ناشناس خودداري كنيد.

همزمان عباس عبدي ضمن نگارش تحليلي براي نشريه آسمان، از اصلاح طلبان خواست اگر قادر به رعايت خط قرمزهاي خود نيستند اصلا وارد فضاي انتخابات نشوند چرا كه ضرر اين كار بيش از نفع آن است.

اين مدافع خروج از حاكميت ضمن دفاع از «قدرت طلبي» نوشت: هيچ گاه نبايد مسئوليت بدون قدرت را پذيرا شد و هيچ اصلاح طلبي نمي تواند زير بار چنين شكافي برود.

وي با تخطئه تلويحي مديريت خاتمي و دوستانش نوشت: حضور اصلاح طلبان در قدرت بايد در عمل معطوف به اين خط قرمز باشد و كسي حق ندارد كه پس از حضور در قدرت بگويد، من قدرت ندارم يا نمي شود و يا نمي گذارند و در عين حال هم چنان بر صندلي صوري قدرت تكيه بزند و از نعمت هاي فردي آن كه شهرت و پول و ارتباطات و... است بهره مند باشد ولي هنگامي كه بايد از اين قدرت در جهت اصلاح امور استفاده شود، روحيه افراد منفعل و شكست خورده را بگيرد و بگويد كه اجازه كار كردن به او را نمي دهند. اگر كسي در مصدري قرار گرفته كه به هر دليل هدايت و مديريت آن در دستش نيست، قانوناً و اخلاقا موظف است از آن كار استعفا داده و كناره گيري كند. مسئوليت به صندلي قدرت سنجاق شده است. نمي توان گفت من مسئوليت ندارم، چون قدرت ندارم و در عين حال صندلي قدرت را رها نكرد. به گمان من اگر اصلاح طلبان فقط و فقط همين يك خط قرمز را در رفتار خود رعايت كنند، حضورشان در هر سطح و هر وضعيتي از قدرت پذيرفتني، قابل دفاع و مطلوب خواهد بود، در غير اين صورت ضرر حضور آنان براي اصلاحات، بيشتر از ضرر انحصار قدرت نزد مخالفان شان است.

يادآور مي شود خاتمي در زمان حضور در قدرت خود را تداركاتچي توصيف كرده بود و افراطيون ضمن اينكه او را تهديد به پياده كردن از قطار اصلاحات و بازگرداندن به گوشه عزلت كتابخانه ملي مي كردند، معتقد بودند او مرد شنا در استخر است و نه دريا. آنها حتي خاتمي را با تعابيري نظير شاه سلطان حسين، اردك فلج و... توصيف مي كردند.

بحث هاي درون گروهي اصلاح طلبان درباره انتخابات در حالي است كه كساني چون خاتمي، خيانت هاي فاحشي را در فتنه سال 88 و نيز در روزگار در اختيار داشتن مسئوليت مرتكب شده اند و از نگاه دستگاه هاي نظارتي فاقد صلاحيت محسوب مي شوند همچنان كه به مردم توضيح نداده اند اگر مدعي تقلب در انتخابات بوده اند، چگونه مجددا وارد نامزدي انتخابات مي شوند.

نيويورك تايمز: آمريكا به بهانه ايران هراسي به اعراب اسلحه مي فروشد

روزنامه نيويورك تايمز اعلام كرد واشنگتن براي فروش سلاح درباره ايران دروغ مي گويد.

اين روزنامه آمريكايي، در گزارشي نوشت: پنتاگون اواخر سال گذشته ميلادي (2011) از فروش دو رادار دفاع موشكي پيشرفته به امارات متحده عربي خبر داد. افزون بر آن، يك رادار مشابه با قابليت تفكيك بالا اوايل سال جاري به قطر فروخته شد. همچنين، وزارت دفاع آمريكا از طرح كنگره آمريكا براي فروش جنگ افزارها به كويت به ارزش 2/4 ميليارد دلار خبر داد كه شامل 60 فروند موشك پاتريوت پيشرفته، 20 سكوي پرتاب موشك و 4 رادار خواهد بود. اين تجهيزات نظامي به 350 موشكي پاتريوتي افزوده خواهد شد كه كويت بين سال هاي 2007 تا 2010 خريداري كرد.

در اين گزارش آمده است، با وجود خريد مقادير هنگفتي سامانه تسليحاتي، اين نيروهاي ارتش آمريكا هستند كه قابليت اصلي سامانه هاي دفاع موشكي بالستيك در خليج فارس را تامين مي كند. نيويورك تايمز در گزارش خود مي نويسد: چالش هاي سياسي آمريكا از رقابت هاي تاريخي اين كشور با هدف برانگيختن هم پيمانان واشنگتن در خليج فارس براي افزايش امنيت نسبي خود از راه پيوندهاي دوگانه با آمريكا سرچشمه مي گيرد.

آلمان قرباني تازه بحران اقتصادي اروپا

بحران اقتصادي حوزه يورو به تدريج گريبان اقتصاد شكوفاي آلمان را نيز مي گيرد.

دويچه وله گزارش داد: صنايع آلمان ميزان توليدات خود را كاهش داده اند و حجم صادرات نيز به طور محسوسي سير نزولي پيدا كرده است. ماه ژوئن امسال، توليد صنايع آلمان حدود 9 درصد كاهش يافت كه فراتر از ميزان پيش بيني شده بود.

اين گزارش حاكي است: هفته گذشته اعلام شد كه ميزان سفارشات به شركت هاي آلماني نيز كاهش يافته است. حدود 7/1 درصد از ميزان سفارشات صنايع آلمان در ماه ژوئن كاسته شده است. اين بيشترين نرخ منفي از ماه نوامبر سال 2011 تاكنون به شمار مي آيد. صنايع آلمان حدود 8 درصد بيش از شركاي خود در ديگر كشورهاي حوزه يورو در ماه مه امسال سفارش دريافت كرده بودند، اما اين روند كند شده و در ماه ژوئن ميزان آن تنها 5 درصد بيش از كشورهاي ديگر بوده است.

دويچه وله خاطرنشان كرد: همه اين آمار و ارقام پيش بيني كارشناسان اقتصادي را تأييد مي كند، بحران بدهي بانك ها و دولت هاي اروپايي سبب كاهش رشد اقتصادي در آلمان شده است. نظرسنجي از شركت هاي آلماني نيز نگراني از كندي رشد اقتصادي را نشان مي داد. حال نگراني توليدكنندگان و مصرف كنندگان آلمان خود را بطور واقعي در سيستم عرضه و تقاضا آشكار كرده است.

دو دليل هاشمي براي عدم ورود بيشتربه مسائل سياسي

هاشمي رفسنجاني مي گويد توقعات زيادي از او براي ورود بيشتر به مسائل سياسي وجود دارد اما نه وي نفوذ لازم را دارد و نه حساسيت شرايط اين اجازه را به وي مي دهد.

وي در ديدار با همكاران برخي نشريات اصلاح طلب كه در قالب انجمن روزنامه هاي غيردولتي فعاليت مي كنند در پاسخ به درخواست و پرسش هاي برخي از حاضران براي حضور فعال تر مجمع تشخيص مصلحت نظام و نيز شخص وي براي حل مشكلات و معضلات كنوني جامعه، برداشت ها و توقعات اقشار گوناگون و بعضا نخبه كشور از وظايف و جايگاه اين نهاد را نادرست خواند و گفت: برداشت ناصحيحي در ميان برخي از مردم و حتي نخبگان وجود دارد كه مجمع مي تواند براي حل هر مشكل و معضلي ورود پيدا كند، اما نگاهي به وظايف قانوني مجمع تشخيص مصلحت در قانون اساسي نشان مي دهد كه اين نهاد تنها در محدوده وظايف سه گانه خود يعني «حل اختلاف ميان مجلس و شوراي نگهبان»، «تدوين سياست هاي كلي در بخش هاي مختلف» و ارجاع آن به رهبري جهت تصويب و ابلاغ و نيز «ورود به معضلاتي كه از سوي رهبري معظم انقلاب به مجمع ارجاع مي شود»، مي تواند عمل كند و حتي در وظيفه نظارتي كه رهبري معظم انقلاب به مجمع محول كرده اند نيز فاقد ابزار مناسب و اجرايي است. البته اگر به سياست هاي كلي ابلاغ شده عمل شود، بسياري از مشكلات موجود به تدريج برطرف خواهد شد.

هاشمي در ادامه به توقعات موجود از شخص وي براي ورود بيشتر به مسائل سياسي و ارائه راهكار و ديدگاه اشاره كرد و با اذعان به اين كه حضور وي باعث اختلافات مي شود افزود: هر كسي كه دلش براي انقلاب، نظام و مردم مي تپد، علاقمند حضور و فعاليت براي گشايش بيشتر فضا و نيز حل معضلات جامعه است، اما وضع خاص كشور و مقطع حساسي كه به لحاظ داخلي و بين المللي در آن قرار داريم ايجاب مي كند بر اختلافات و تنش ها در كشور نيفزاييم.

سايت حق العمل كار: القاعده و جنايت؟! زبونتو گاز بگير!

يك سايت حق العمل كار براي چندمين بار به تبرئه و تطهير گروهك هاي تروريستي القاعده و سلفي كه در خدمت سازمان سيا و موساد كار مي كنند، پرداخت.

سايت بازتاب با اشاره به عكس منتشره در كيهان مربوط به كودك 3 ساله شيعه اي كه در سوريه توسط تروريست ها به دار آويخته شده، اين عكس را جعلي توصيف كرد و آن را مربوط به 2 سال پيش دانست. بازتاب آنگاه گريزي به فتنه 88 و ماجراي كشته سازي فتنه گران زده و خواستار آن شده كه چون كيهان و رسانه هاي مشابه از فتنه گران خواسته بودند درباره دروغ كشته شدن سعيده پورآقايي و ترانه موسوي عذرخواهي كنند، خود نيز عذرخواهي كنند.

يادآور مي شود اولا منبع خبر كيهان، خبرگزاري هايي بوده اند كه عكس و خبر مذكور را به نقل از سايت شيعه و عراقي قانون منتشر كرده اند و خبر صحت دارد. ثانيا آيا مي توان انبوه جنايت گروه هاي تروريستي مزدور در سوريه را كه بعضا به شكل جنايت هاي دسته جمعي و گروهي عليه شهروند ان بوده و تصاوير آن نيز مخابره شده انكار كرد؟ بنابراين پرسش بعدي مطرح مي شود و آن اينكه گردانندگان سايت اجاره اي و حق العمل كار بازتاب كدام همسويي را با مزدوران سازمان سيا و موساد دارند كه براي چندمين بار جنايت مزدوران اين سرويس هاي جاسوسي را انكار مي كنند؟

روزنامه وطن امروز :

ابطحی: تو را به خدا امید درست‌ نکنید؛ خاتمی نامزد نمی‌شود

محمدعلی ابطحی از کمپین‌هایی که برای دعوت از محمد خاتمی برای نامزدی در انتخابات آینده راه افتاده انتقاد و تاکید کرد: محمد خاتمی نمی‌آید.

محمدعلی ابطحی، معاون پارلمانی رئیس دولت اصلاحات درباره تبلیغات محافل اصلاح‌طلب درباره احتمال نامزدی محمد خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، در صفحه فیس بوک خود تاکید کرد: من نمی‌دونم اینایی که کمپین دعوت از آقای خاتمی برای ریاست جمهوری راه انداختن، کی هستن.

ولی تورو خدا به پیر به پیغمبر امید تو دل مردم درست نکنین. نه آقای خاتمی میاد و نه درسته که بیاد. گفتنی است در هفته‌های اخیر تبلیغات گسترده‌ای برای مهیا کردن زمینه بازگشت بدون هزینه خاتمی به صحنه سیاسی کشور آغاز شده است.

واکنش عضو محکوم شده گروهک ملی - مذهبی به سفر فائزه هاشمی

در ابتدا «سیاوش اردلان» مجری حاشیه‌دار و اخراج شده برنامه نوبت شما با استقبال از حضور فائزه هاشمی در لندن، همشهری شدن با وی را تبریک گفت اما «پیمان عارف» از فعالان فتنه 88 با اشاره تلویحی به سوء‌استفاده از اپوزیسیون توسط فائزه هاشمی، وی را شخصی دروغگو و بی‌اخلاق نامیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سفر جنجال‌برانگیز فائزه هاشمی به لندن بدون گذراندن دوران محکومیتش به جرم تبلیغ علیه نظام، با واکنش‌های مختلفی از سوی ضد انقلاب همراه شده است.

عضو محکوم شده جبهه موسوم به ملی- مذهبی در صفحه فیس بوکش می‌نویسد: «غیراخلاقی‌ترین و متزلزل‌ترین موقعیت سیاسی در یک سپهر سیاسی، «بی‌موقعیتی سیاسی» و تذبذب در میانه موقعیت اپوزیسیونی و پوزیسیونی است!»

در چنین بی‌موقعیتی است که هم دلت می‌خواهد از مواهب اپوزیسیون بهره‌‌مند باشی و مطلوبیت‌هایی چون «منزلت و مشروعیت و خجسته نامی» را دارا بوده باشی و هم از مواهب اپوزیسیون سود ببری و آزادی و قدرت و ثروت و... را در آغوش کشی.

پیمان عارف در ادامه با اشاره تلویحی به مصاحبه وکیل هاشمی و طرح موضوع اینکه برای اجرای حکم وی زندان خالی وجود ندارد، اظهار داشته است: این «بی‌موقعیتی» شما را به دروغگویی و دوگانه‌گویی خواهد کشاند و ناظران را خواهید خنداند و البته به شعورشان توهین خواهید کرد وقتی که وکیلتان بگوید:در زندان جا نبود تا حکم چند روز زندان موکلم اجرا شود.

راهپیمایی روز قدس لندن از مقابل ساختمان شبکه بی‌بی‌سی

رضا کاظم از مسؤولان کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن گفت: کمیسیون حقوق بشر اسلامی در اتوبوس‌های لندن، تبلیغاتی را برای روز قدس انجام داده است.

البته صهیونیست‌ها در تلاش هستند مانع از تبلیغات برای روز قدس در انگلیس شوند. آنها تصور می‌کنند انگلیس هم همانند اسرائیل است و آنها می‌توانند برای هرکسی که بخواهند قلدری کنند و هرکاری می‌خواهند انجام دهند.

آنها می‌خواهند مانع از تبلیغات ما برای روز قدس در انگلیس شوند اما آنها نتوانسته‌اند در این تلاش‌های خود موفق شوند.

به گزارش پرس‌تی‌وی، رضا کاظم در ادامه با تشریح برنامه‌های روز قدس در لندن افزود: راهپیمایی لندن در روز قدس جمعه هفته آینده در ساعت 3 بعدازظهر در مقابل ساختمان شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی آغاز خواهد شد.

تظاهرکنندگان انگلیسی در ادامه در مقابل سفارت آمریکا در لندن تجمع خواهند کرد که سخنرانی‌های این تجمع در این مکان خواهد بود.

اسرائیل توان حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد

یک نویسنده یهودی در روزنامه‌ای صهیونیستی در مقایسه رآکتور هسته‌ای اوسیراک و تاسیسات هسته‌ای ایران خاطرنشان می‌کند: اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بهای زیادی را باید بپردازد.

روزنامه معاریو چاپ اسرائیل در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «موفقیت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیرامون برنامه هسته‌ای در صورتی اجرا خواهد شد که صورت مساله را کلی در جهان مطرح کند نه به صورت خاص و آمریکا را نیز در این مساله دخیل بداند».

این روزنامه به قلم «ابراهام تیروش» می‌نویسد: «آیا واقعا ایهود باراک و نتانیاهو هر دو قصد دارند با اتخاذ تصمیم جدی جهت حمله انفرادی به نیروگاه‌های هسته‌ای ایران و با به راه انداختن یک جنگ منطقه‌ای، اسرائیل و اقتصاد اسرائیلی را به خطر بیندازند؟

یا اینکه همه این تهدیدات فقط برای این است که آمریکا و اروپا را وارد یک جنگ نظامی کنند؟»

روزنامه تهران امروز:

ناطق نوري: چرا مواخذه نشدم؟

ناطق نوري که تا پيش از اين گوشنه نشيني اختيار کرده و کمتر در رسانه‌ها ديده مي‌شد اخيرا بيشتر در محافل سياسي، رسمي و رسانه‌اي ديده مي‌شود. در تازه‌ترين تحولات او با «نگاه پنج‌شنبه» به گفت‌وگو پرداخته است.

ناطق نوري در اين مصاحبه گفته است: «اگر رودربايستي‌ها و جناح بندي‌ها را کنار بگذاريم با همين قانون اساسي مي‌شود خيلي کارها کرد. برادر من، راحت بگويم چپ و راست هر دو از نظر من محکومند. هر دو گروه را بنده به يک معنا، در امر حکومت قبول ندارم.

يک روز مي‌گفتيم راست و چپ، حالا مي‌گوييم اصولگرا و اصلاح طلب، يک روز مي‌گفتيم خط سه و دو و يک روز مي‌گفتيم طرفدار مستضعف و سرمايه دار. همه‌اش يک چيز است و همه‌اش به نظر من جنگ‌هاي سياسي و جنگ قدرت است. به همين دليل هم مي‌بينيد کسي که ديروز از پابرهنه دفاع مي‌کرد و طرفدار مستضعف بود امروز برعکس شده و آنکه ديروز طرفدار سرمايه داري بود امروز طرفدار مستضعفان شده.

اين چيزها اصلاً ريشه ندارند و همه اين مسائل سياسي‌اند. عيب کار ما، در زمينه ساختار اين است که ما، يک: دموکراسي را آورده‌ايم اما ابزار دموکراسي را وارد نکرده‌ايم. شما بايد روي اين نکته تکيه کنيد. دو: قاعده بازي را بلد نيستيم.»

او البته به ماجراي مناظره جنجالي سال 88 هم اشاره کرده و گفته است: «بنده قائلم به اينکه در حکومت ما رودربايستي هست. بايد رودربايستي را کنار بگذاريم. هرکس تخلف کرد با او برخورد کنيم. حالا هرکه باشد. نگوييم بد است. اميرالمومنين اين کار را نمي‌کرد. من ناطق اگر واقعاً تخلف دارم بايد بررسي شود.

اساساً چرا مثل مني مورد سوال و مواخذه قرار نگرفت. واقعاً اين سوال جدي من است. تعارف نمي‌کنم. واقعاً من چرا مورد سوال قرار نگرفتم؟ چرا مواخذه نشدم؟ اگر نسبتي داده شد، چرا تحقيق نشد، بررسي نشد که اين درست است يا درست نيست.

واقعاً براي من سوال است و اصلاً اين براي من مسئله است، براي جامعه هم مسئله است، مردم ماها را مي‌بينند. ما روحاني هستيم. در انقلاب هم بوده‌ايم. متاسفانه به ما انقلابي هم مي‌گويند، الگوي مردميم.

خوب اگر بنا باشد يک شيخي که مردم به او دلبسته بودند‌ و قبل از انقلاب پاي منبرش مي‌نشستند‌و‌دنبال او آمدند و انقلاب کردند، متهم شود و اتهامش بررسي نشود، تاثير مخربي بر ذهن آنان مي‌گذارد.»

مردم توقع دارند هاشمی دختر و پسرش را تحویل دادگاه دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر شجونی،عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ادعای آقای هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه جامعه و مردم خواهان حضور بیشتر وی در عرصه سیاسی‌ هستند، گفت: بنده نزدیک به شصت ‌و پنج سال است آقای هاشمی را می‌شناسم؛ از پانزده‌ سالگی هم مباحثه‌ای بودیم و البته دوستی نزدیکی با یکدیگر داشتیم‌ لذا امروز حسرت می‌خورم که چرا آن دوست من امروز حرف‌هایی می‌زند که هیچ عاقلی نمی‌تواند آن‌را بپذیرد.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 مردود شد، افزود: حضور هاشمی در عرصه‌های سیاسی جز گناه برای او و خرسندی برای دشمنان انقلاب اسلامی چیز دیگری ندارد. مردم از ایشان توقعی جز خانه‌نشینی و تمکین از نظر حضرت آقا ندارند. شجونی خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت: بنده به شما که دوست نوجوانی بنده هستید، توصیه می‌کنم به جای اینکه خودت را تحویل بگیری، پسرت را تحویل دادگاه بده تا مردم راضی شوند، چراکه من هر جای ایران که می‌روم، توقع مردم این است که آقای هاشمی پسر و دخترش را تحویل قانون دهد، والا کسی توقع ندارد هاشمی به نماز جمعه یا نماز شنبه! برگردد.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی نظام و انقلاب را فدای بچه‌ها و خانواده خودش کرده است، خطاب به وی گفت: ‌آقای هاشمی! به دخترت بگو بعد از المپیک برگردد و به سزای عملش برسد؛ اصلاح‌طلبان شما را تحریک می‌کنند تا در آستانه انتخابات باز هم ابزار آنها شوید لذا بهتر است در خانه بنشینی و برای عاقبت بخیری خودت دعا کنی.

بعد از احمدی‌نژاد رئیس جمهور‌ شدن کار مشکلی است

حبیب الله عسگراولادی ،دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت حزب موتلفه اسلامی برگزار شد به شرایط انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: شرایطی که در انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهیم داشت به لحاظ بین‌المللی و منطقه‌ای متفاوت از انتخابات‌های گذشته است.

وي با اشاره به تلاش های دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی افزود: امروز دشمنان ما تمام تلاش خود را برای اجماع جهانی علیه ملت ایران به کار گرفته‌اند و کشورهای استکباری تلاش می‌کنند ملت ایران را متوقف کنند از این رو باید در تصمیم‌گیری‌های خود بیشتر دقت کنیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: ما مقاومت را از امام و شهدا یاد گرفته‌ایم و در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان مقاومت خواهیم کرد. عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: معتقدم بعد از ریاست جمهوری احمدی‌نژاد،رئیس جمهور بودن در ایران مشکل شده است، چرا که کسی که از این پس می‌خواهد رئیس جمهور باشد باید به شرایط مسلط باشد و میزان رای بالایی داشته باشد.

عسگراولادی در خصوص شرایط نامزد اصلح ریاست جمهوری اظهار داشت: رئیس جمهور باید دارای گفتمان باشد و کسی که می‌خواهد نامزد انتخابات شود باید گفتمان و تیم خود را به مردم معرفی کند تا مردم در انتخابات به گفتمان و برنامه های آنها رأی دهند.

به گفته وی، حضور پنج رئیس‌جمهور در دوره‌های گذشته وبرگزاری 10 انتخابات ریاست‌جمهوري ‌موجب شده که ما تجربیات زیادی را به‌ دست آوریم و بدانیم که بدون گفتمان، برنامه و تیم نمی‌توانیم امیدوار باشیم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین از اصولگرایان خواست تا با بررسی برنامه‌ها،نامزد اصلح خود را به مردم معرفی کنند.

روزنامه قدس:

وزیر رقاص!

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با یک رقص بدون پیش بینی در جشنی در آفریقای جنوبی حاضران را غافلگیر کرد.کلینتون پیشتر نیز در «کافه هاوانا» با یک آهنگ کوبایی مشغول به رقاصی شده بود.

فتنه‌گران نگران فطریه شدند!

برخی رسانه های مجازی ضدانقلاب و مرتبط با جریان فتنه طی فراخوانی از هواداران خود خواسته اند زکات فطریه امسال خود را به چند روحانی خاص که بیشترین تعامل را با این جریانات داشته‌اند، بپردازند.

روزنامه جمهوری اسلامی:

سوء قصد به جان معاون یک وزیر

* معاون يك وزير توسط فرد يا افرادي ناشناس در مقابل منزل خود مورد سوء قصد قرار گرفت. اين حادثه هفته قبل ساعتي قبل از افطار اتفاق افتاد. ضارب با به صدا در آوردن زنگ خانه معاون وزير از وي درخواست كرد براي دريافت بسته‌اي به دم در بيايد و به محض حضور اين معاون وزير، ضارب با چاقو به او حمله كرد.

مضروب پس از چند روز درمان در بيمارستان هم اكنون به منزل بازگشته و پليس هنوز در جستجوي ضارب است.

افشا شدن دروغ دیگری از رسانه های عربی درباره سوریه

* يك دروغ ديگر رسانه‌هاي عربي وابسته به ارتجاع عرب، روز پنجشنبه 20 رمضان افشا شد. اين رسانه‌ها گزارش داده بودند كه محي الدين المسلمانيه، رئيس دفتر رئيس‌جمهور سوريه به مخالفان پيوسته است، اما وي كه براي انجام كاري به بيروت سفر كرده بود در مصاحبه با شبكه تلويزيوني العالم گفت اين خبر دروغ است.

درحالي كه شبكه "العربيه" وابسته به عربستان گفته بود محي الدين المسلمانيه از بشار اسد جدا شده و به كمك باصطلاح ارتش آزاد سوريه به محل امني منتقل شده، المسلمانيه درحالي كه اين خبر را به تمسخر گرفته بود و به آن مي‌خنديد در صفحه تلويزيون العالم ظاهر شد و گفت هدف اين دروغ‌ها نگران كردن مردم سوريه است.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار