خنثی‌سازی دو حمله انفجاری در حلب

نيروهاي امنيتي دو حمله انفجاري را در منطقه باب النيرب شهر حلب خنثي کرده‌اند، اين درحالي است که عمليات پاکسازي گسترده در اين شهر همچنان ادامه دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران ، امروز (۲۰ مرداد، ۱۰ اوت) نيروهاي سوري يک حمله تروريستي به فرودگاه بين‌المللي حلب را نيز دفع کردند.

سانا گزارش داد :« يک واحد ارتش با گروه تروريست‌خای مسلح که سعي در حمله به فرودگاه بين‌المللي حلب داشتند مقابله کرد، حمله آن‌ها را پاسخ داد و بسياري از آنان را از پاي درآورد.»

ارتش سوريه از روز چهارشنبه يک عمليات پاکسازي عليه شورشيان در شهر شمالي حلب را آغاز، و تا کنون چندين منطقه از جمله منطقه صلاح‌الدين را از وجود شورشيان پاک کرده است.

از آغاز اين عمليات شمار زيادي از شورشيان در شهر حلب کشته و يا زخمي شدند.

اين در حالي است که نبرد سنگين ميان نيروهاي دولتي و گروه‌هاي مسلح در مناطقي از جمله بوستان القصر، باب الحديد و چند منطقه ديگر همچنان ادامه دارد.

نيروهاي مسلح حمايت شده از خارج، پس از آن‌که در دمشق شکست خوردند و مجبور به فرار شدند، از ۳۰ تير ماه (۲۰ جولاي) حملات تروريستي خود در شهر حلب را آغاز کرده‌اند.

در اين بين گزارش‌هايي موجود است که از احتمال استفاده سلاح‌هاي شيميايي توسط شورشيان حلب خبر مي‌دهد. شورشيان ده‌ها موشک قابل حمل زمين به هوا نيز به دست آورده‌اند.

سوريه از اواسط مارس سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي است، و بسياري از مردم از جمله شمار زيادي از نيروهاي امنيتي در جريان اين ناآرامي‌ها کشته شده‌اند.

اسد در تاريخ ۱۱ مرداد (۱ اوت) گفت که کشور درگير يک جنگ «سخت و حماسي» است که سرنوشت ملت را تعيين خواهد کرد.
برچسب ها: سوریه ، حمله ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار