در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توانمندشدن جامعه هدف از برنامه‌های مهم کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت:با توانمند‌شدن جامعه هدف افرادی مستقل ‌و توانا تحویل کشور داده می شوند.

سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: برای  توانمندساز کردن  خانواده‌ها  برنامه‌هایی  داریم. در چندین راه بایستی این توانمندسازی اتفاق بیفتد.  بحث توانمندسازی اقتصادی موضوعی  است که مشاغل مورد نیاز را بررسی  کرده و به افراد  مشاوره‌ می دهیم که در نهایت مشغول به کار شوند.با توانمند شدن جامعه هدف افرادی مستقل ‌و توانا تحویل کشور داده می شود. 

او در ادامه گفت: در همین راستا منبع درآمدی برای خودشان ایجاد خواهند کرد. با این روند افراد می توانند روی پای خود بایستند و دیگر از خدمات مددکاران استفاده نکنند البته مددجویان تا آخرین لحظه کمک ها و راهنمایی های خود را ادامه خواهند داد. 

پرپنچی تصریح کرد: موضوع دیگر توانمندسازی‌ از لحاظ  فرهنگی است. به خانواده ها آموزش های کافی داده می شود تا بتوانند مسیر درستی را به فرزندانشان نشان دهند و استعداد خود را شناسایی کنند.در این بین فرزندان می‌توانند رشته تحصیلی منطقی را انتخاب کرده تا  در آینده برایشان اشتغال‌زایی داشته باشد. 

او گفت:موضوع بعدی توانمندساز کردن خانواده‌ها از لحاظ اجتماعی شدن، است.اجتماعی شدن افراد می تواند در بالارفتن سواد جامعه هدف کمک کننده باشد. 

پرپنچی بیان کرد : سطح علم و سواد بالا تر رفته و جامعه مددکاری ما  رشد بسیاری پیدا کرده است.هر چه جامعه هدف تخصصی تر شود بیشتر می‌تواند کمک کننده باشند.

او گفت: بیشترین مشکلی که در حا حاضر داریم این است که هر چقدر ما برنامه‌ریزی می‌کنیم که بتوانیم  به  اهداف  خودمان برسیم  یهو با  اتفاقاتی مثل تورم و آسیب‌های اجتماعی مواجه می شویم که تحت کنترل ما نخواهد بود.  

خبرنگار عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار