از سال2015 ؛

روسيه جنگنده هاي نسل پنجم توليد می کند

ژنرال ویکتور بوندارف فرمانده نیروی هوایی روسیه گفت ، این کشور تولید انبوه هواپیماهای جنگنده نسل پنجم " پافکا تی-50 " را از سال 2015 میلادی شروع خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ فرمانده نیروی هوایی روسیه تصریح کرد هواپیماهای جنگنده «پافکا تی-پنجاه»،‌ که قرار است در سی سال آینده جای هواپیماهای جنگنده میگ بیست و نه و سوخوی بیست و هفت را بگیرند،‌ از سال دو هزار و پانزده میلادی به بعد به صورت انبوه تولید خواهند شد.

براساس این گزارش ،‌ فرمانده نیروی هوایی روسیه گفت تولید انبوه هواپیماهای جنگنده سوخوی سی و پنج که نسل چهارم جت های جنگنده محسوب می شوند، از اوایل سال 2013 میلادی شروع خواهد شد.
هواپیمای جنگنده «پافکا تی-50» ساخت شرکت هواپیماسازی سوخو در روسیه است. این هواپیما اولین پرواز آزمایشی خود را در ژانویه سال دو هزار و ده میلادی انجام داد. این جنگنده توانمندی های بمب افکن های پیشرفته را با قابلیت های هواپیماهای رهگیری و شناسایی تلفیق کرده است. در ساخت این جنگنده از موادی استفاده شده است که امکان رهگیری آن توسط سامانه های راداری را تقریبا غیرممکن می سازد.

هواپیمای جنگنده سوخوی 35 حدود نیمی از صادرات سلاح روسیه را تشکیل می دهد. روسیه سوخوی 35 را به بیش از بیست کشور فروخته است.
برچسب ها: جنگنده ، روسیه ، سوخو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار