مهم‌ترین فناوری‌های مورد استفاده در جام جهانی قطر

اگر در حال تماشای جام جهانی ۲۰۲۲ هستید، باید از وجود فناوری VAR که به یکی از مهمترین جنبه‌های داوری در مسابقات بزرگ تبدیل شده است، آگاه باشید.

مهم‌ترین فناوری‌های مورد استفاده در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شرح زیر است:

کمک داور ویدیویی (VAR)

فناوری کمک داور ویدیویی (VAR) به تشخیص خطا‌هایی کمک می‌کند که تشخیص آن‌ها بلافاصله توسط داور زمین در مسابقه دشوار است. گروهی از داوران داخل اتاقی در استادیوم می‌نشینند و اگر اشتباهی را که داور به حساب نیاورده است، پیدا کنند، فیلم را تکرار می‌کنند و داور را صدا می‌زنند.

استفاده از VAR باعث شده است که خطا‌ها و آفساید‌های بیشتری نسبت به قبل در بازی ثبت شود. در جام جهانی ۲۰۲۲ که هم اکنون در حال برگزاری است، کمک داور ویدیویی کمک زیادی به لغو گل‌ها و کشف موارد آفساید کرده است؛ همان طور که در بازی آرژانتین و عربستان سعودی و دیدار آلمان و ژاپن اتفاق افتاد.

فناوری خط دروازه

همان طور که از نام آن پیدا است، فناوری خط دروازه تعیین می‌کند که آیا توپ قبلاً وارد دروازه شده است یا خیر. طبق قوانین فوتبال، برای دریافت هر گلی باید تمام توپ فوتبال از خط دروازه عبور کند.

فناوری نیمه خودکار آفساید

VAR برای تشخیص آفساید در فوتبال عالی است. با این حال، زمان زیادی در طول هر بررسی تلف می‌شود؛ بنابراین نیاز به چیزی مانند فناوری نیمه خودکار آفساید وجود داشت که بتواند کار را سریعتر انجام دهد.

فناوری نیمه خودکار آفساید، از رویکرد جدید "ردیابی طرفین" برخوردار است که شامل یک سنسور روی توپ و دوربین‌های اختصاصی در استادیوم‌ها است که از داده‌ها برای تعیین آفساید بودن بازیکن استفاده می‌کند.

این داده‌ها در هر ثانیه ۵۰۰ بار به اتاق‌های کنترل ارسال می‌شود. هدف این فناوری کاهش زمان مورد نیاز برای نشان دادن موقعیت‌های مزاحم به کمتر از ۲۵ ثانیه است.

فناوری آفساید نیمه خودکار مدتی است که در مرحله آزمایشی قرار گرفته و برای اولین بار در طول مسابقات جام جهانی در حال استفاده است.

منبع: ae.24

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار