برگزاری همایش آزادکاری با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال و مشاغل آینده

مسئول کارگروه رصد و ترویج ستاد اقتصاد دیجیتال گفت: در راستای ترویج فرهنگ و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی حوزه فریلنسری، نخستین همایش آن با رویکرد اقتصاد دیجیتال برگزار می‌شود.

طا‌ها ذیقیمت مسئول کارگروه رصد و ترویج ستاد اقتصاد دیجیتال در نشست خبری نخستین همایش فریلنسری با رویکرد اقتصاد دیجیتال گفت: با ظهور فناوری‌های نوین و نوظهور تحولاتی در سبک زندگی و نحوه کاریابی جدیدی در جامعه ایجاد و در مسائل اجتماعی، فرهنگی وارد شده و اطلاعات جدیدی برای کسب درآمد ایجاد کرده است. فناوری‌های نوظهور عامل جدیدی از اشتغال تحت عنوان آزادکاری به دنبال این فناوری‌ها افرادی که طبق مهارت و توانمندی‌هایی که دارند به ایفای نقش می‌پردازند که هنوز در کشور ما به غایت نرسیده است.

او بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ اولین آیین‌نامه حمایت از آزادکاران یا فریلنسر‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور، تصویب شد، اما هنوز اجرایی نشده است. برای این کار تصمیم گرفته شد، اولین همایش آزادکاری با رویکرد اقتصاد دیجیتال را با همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار کنیم. رسیدن به ارتقای کلی این اکوسیستم با کمک اعضای اکوسیستم اتفاق می‌افتد. خود آزادکاران و بقیه اعضای اکوسیسیتم برای رسیدن به بلوغ این زیست بوم باید همکاری کنند.

ذیقیمت افزود: آزادکاری، بسیاری از چالش‌های سنتی را می‌تواند مرتفع کند. یکی از سیاست‌های اصلی ما، حمایت از توسعه آزادکاری در کشور است تا این زیست بوم به کمال خود برسد ترویج و توسعه فرهنگ آزادکاری در کشور و شروع بحث قرار داده‌ایم.

او ادامه داد: فریلنسری به عنوان یک پدیده نوظهور در بازار کار، دارای مزایا و چالش‌های خاص خود است. برگزاری نخستین همایش فریلنسری با رویکرد اقتصاد دیجیتال، گامی مثبت در جهت ترویج فرهنگ فریلنسری، رفع چالش‌های موجود و بسترسازی برای توسعه این حوزه در ایران تلقی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.